ایسوس که پیش از این در حدود 65 میلیون دلار برای رشد و ارتقاء بخش های بازاریابی و فروش مادربردهای خود هزینه کرده بود در تصمیمی جدید قصد دارد تا علاوه بر کاهش قیمت این محصولات، مادربردها و کارت گرافیک های خود را به صورت یک مجموعه محصول راهی بازار کند.
به نظر می رسد که رقابت بین گیگابایت و ایسوس در مراحل حساس و جدیدی قرار گرفته باشد. چرا که ایسوس به تازگی اعلام کرده است که علاوه بر صرف هزینه های بیشتر در بخش های بازاریابی و فروش قصد دارد تا قیمت مادربردهای خود را هم کاهش دهد. ایسوس همچنین برای افزایش فروش این محصولات تصمیم دارد که مادربردها و کارت گرافیک های خود را به صورت یک مجموعه (باندل) به فروش برساند.
بنا به گزارش سایت DigiTimes درباره تحولات اقتصادی و استراتژی های این دو شرکت:
در حالی که بخش های فروش مادربرد و کارت گرافیک های گیگابایت، دو قسمت کاملاً مجزا محسوب می شوند، همکاری های خیلی خوبی با یکدیگر دارند. اگر چه گیگابایت با این روش توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند اما کمپانی ایسوس تصمیم دارد تا با استفاده از استراتژی های جدید کاربران را به سمت محصولات خود هدایت کند.
این سایت همچنین اعلام کرده است که ایسوس به زودی مبلغی در حدود 32 تا 65 میلیون دلار را برای رشد و توسعه بخش های مارکتینگ و فروش هزینه خواهد کرد. به دلیل این هزینه ها ایسوس انتظار دارد که در سال 2014 با یک کاهش سود محسوس روبرو شود اما این سرمایه گذاری ممکن است در سال 2015 به یک سود بسیار مناسب منجر شود.
در ادامه این گزارش آمده است که:
گیگابایت در سال 2013 توانست از فروش مادربرد های خود سود خالصی در حدود 3.3 میلیارد دلار بدست آورد. با وجود اینکه این شرکت در سال 2014 یک میلیون محصول دیگر را هم به مجموعه محصولات تولید شده خود اضافه کرد اما به دلیل افزایش تعداد محصولات گران قیمت، همچنان سودی در حدود همان 3 میلیارد دلار را در این سال انتظار دارد.
منبع:TweakTown
شما دوست دار محصولات کدام کمپانی هستید؟