شرکت NVIDIA به تازگی ویدئویی را به نمایش گذاشته است که نشان میدهد متخصصان این شرکت بزودی فناوری جدیدی را برای هر چه طبیعی تر نمایش دادن چمن و موضوعات مشابه بکار خواهد گرفت. این فناوری به Turf Effects موسوم است.
بلاگ رسمی این شرکت به نام GameWorks Developer اعلام کرده است که این تکنولوژی جدید در اوایل سال 2015 در کارت ها گرافیک جدید بکار برده خواهد شد. هدف از این روش جدید، بدون شک افزایش کیفیت نمایش صحنه هایی است که در آن از موضوعاتی شبیه چمن، خز، مو و غیره استفاده شده است.
این فناوری به پردازنده گرافیک این اجازه را میدهد تا تعامل اجزای چمن را به طور بسیار طبیعی تر شبیه سازی نمایند. برگ های ریز چمن در این فناوری از نظر موقعیت و شکل و اندازه و همینطور سایه زنی به قدری طبیعی جلوه گر میشود که حتی بر اثر افتادن یک شیء اثر آن بر روی چمن نیز بطور کاملاً طبیعی تا مدت کوتاهی به تصویر کشیده میشود.
کیفیت بالای رنگ آمیزی در این فناوری جدید این امکان را فراهم میکند تا ساقه های چمن را با استفاده از تنها سه مثلث گرفیکی نمایش داد که این تعداد میتواند تا میلیونها مثلث گرافیکی نیز افزایش یابد بنابراین دقت رنگ آمیزی و تفکیک اجزاء صحنه فوق العاده بالا خواهد بود.
شرکت NVIDIA گفته است که ساقه های ظریف چمن در این روش جدید حتی میتوانند با اشیاء دیگر نیز تعامل زنده داشته باشند به طوریکه پس از برخورد اشیاء میتوان بازگشت ساقه های ریز چمن به حالت عادی را پس از گذشت زمان مشخصی به وضوح مشاهده کرد.
مزیت این جلوه جالب برای گیمر در این است که مثلاً میتوان تعداد دشمنان و محل تردد آنها را تا زمان مشخصی پس از تردد آنها از منطقه از طریق دنبال کردن رد پای آنان تشخیص داد. جالب انجاست که برای پردازش تعداد یک میلیون چمن نیاز به کارت گرافیکی آنچنان قدرتمندی هم نیست و حتی یک کارت ضعیفتر از GTX 680 نیز قادر به انجام این پردازش خواهد بود.