خرید یک کالای دیجیتال آنهم از دسته لپ تاپ ها در میان انبوهی از برندها و مدل ها کار نسبتاً وقت گیر و خسته کننده ای خواهد بود اگر به درستی راهنمایی و مشاوره در اختیار نداشته باشید! مدل های گوناگون با طیف های وسیعی از قابلیت ها و مشخصات در انتظار انتخاب آگاهانه بر مبنای بودجه شما هستند.

در این مقاله ما پیشنهادات را بر اساس اولویت قیمت مرتب کرده ایم تا هر خریدار بتواند بر اساس میزان بودجه خود بهترین لپ تاپ ممکن را تهیه کند، دقت داشته باشید در بازار لپ تاپ نوسان قیمت بیشتر از بازار تبلت و اسمارت فون می باشد و دلیل آن نیز بیشتر به تنوع شرکت های ضمانت کننده باز می گردد اما ما سعی می کنیم قیمت معقول و میانگین هر مدل را برای شما ذکر کنیم و انتخاب نهایی گارانتی ها را به شما خواننده عزیز واگذار کنیم. لیست ما فارغ از طرفداری از برند و نام سازنده تهیه شده است و دلیلی وجود ندارد که حتماً از تمامی برندها نماینده ای در آن وجود داشته باشد ما تنها به بهترین در هر شاخه قیمت فکر کرده و سعی می کنیم شما را از بهترین گزینه ها باخبر سازیم.

یکراست به سراغ اولین پیشنهاد که طبعاً ارزانترین محصول لیست ما می باشد می رویم:

LENOVO Essential G5070

مدل G5070 واقعاً یک پیشنهاد عالی برای خریداران قشر کم درآمد و کسانی است که دنبال یک لپ تاپ ارزان قیمت با امکانات مناسب می گردند. کاملاً مناسب استفاده اینترنت و پخش فیلم و موسیقی است و چیزی برای این موارد در سطح استفاده آماتوری کم ندارد. شاید عنوان کنید با توجه به قیمت 910 هزار تومانی این لپ تاپ می توان از تبلت و یا یک اسمارت فون نیز استفاده کرد در حالی که هرگز این دو رده محصول جای یک لپ تاپ را نمی گیرند. کیبورد فیزیکی و نمایشگری 15.6 اینچی چیزی است که راحتی جایگزینی برای آن در دسته تبلت ها نمی توان پیدا نمود و اگر هم چیزی همسان با یک لپ تاپ وجود داشته باشد قیمتی نجومی نیز دارد!

لنوو برای هرچه ارزانتر کردن این محصول از یک پردازنده 2 هسته ای Intel Celeron 2957U با سرعت هسته های 1.4 گیگاهرتزی استفاده کرده است که با توجه به خاصیت کارکرد با ولتاژ پایین و سرعت پایین پردازنده مصرف انرژی کمی نیز خواهد داشت. رم 2 گیگابایتی DDR3 به همراه هارد دیسک 500 گیگابایتی دیگر مشخصات این محصول را تشکیل می دهند. کارت گرافیک نیز همانطور که انتظار می رود اینتلی است و نباید انتظار روان بودن بازی ها و پردازش های گرافیکی را با آن داشته باشیم اما خوشبختانه در حد قیمت این لپ تاپ کار شما را راه می اندازد.

نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن WXGA در کنار باتری 4 سلولی که زمان استاندارد 2 الی 3 ساعت کار را فراهم می کند به همراه درایو DVD رایتر از دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ ارزان قیمت هستند. جنس بدنه رویی این لپ تاپ از آلومینیوم بوده و مابقی از جنس پلاستیک ساخته شده است.

قیمت در حدود 910.000 تومان با 2 سال گارانتی هماهنگ

MSI CR61

دومین پیشنهاد ما بالطبع باید بالاتر از مدل قبلی در مشخصات سخت افزاری قرار بگیرد. مدل CR61 دارای ساختاری مشابه با دیگر لپ تاپ های همرده خود است و از یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن WXGA استفاده می کند. این لپ تاپ که در محدوده ارزان قیمت ها قرار می گیرد از یک پردازنده دو هسته ای Intel Pentium 3550M که با سرعت 2.3 گیگاهرتز کار می کند قدرت می گیرد و دارای 4 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 500 گیگابایتی است.

کارت گرافیک نیز همچنان اینتلی بوده و دارای حافظه اختصاصی نمی باشد و بدین منظور از حافظه رم سیستم برداشت می کند. باتری نیز 6 سلولی است و می تواند برای مدت زمانی استاندارد لپ تاپ را روشن نگه دارد. تنها موردی که شاید به دل ننشیند طراحی این لپ تاپ است بطوری که با برخی معیارهای امروزی چندان سازگار نیست و کمی خشک و بی روح است.

قیمت در حدود 1.245.000 تومان با 1 سال گارانتی ماتریکس

HP Pavilion 15-D047

HP در بازار ایران کمی کمرنگ تر از برندهای تایوانی فعالیت می کند و محصولات این برند با سرعت کمتری به نسبت دیگر برندها با مدلهای جدید جایگزین می شوند اما این مدل با این اوصاف قیمت و مشخصات خوبی را به همراه دارد.

سری پاویلیون HP با مدلهایی که مناسب کاربری مالتی مدیا هستند در ایران و فروشگاه ها پیدا می شوند و طرفداران خود را دارند. این لپ تاپ از یک پردازنده Intel Core i3 3110M دو هسته ای با سرعت 2.4 گیگاهرتز با 3 مگابایت حافظه کش استفاده می کند و بطور کلی با توجه به قیمتی که دارد یکی از ارزان ترین لپ تاپ ها با پردازنده Core i3 می باشد. حافظه رم 4 گیگابایتی و هارد دیسک 500 گیگابایتی به همراه کارت گرافیک Geforce GT820M انویدیا با یک گیگابایت حافظه اختصاصی از دیگر مشخصات سخت افزاری آن به شمار می روند.

نمایشگر نیز همانند مدلهای پیشنهادی قبلی 15.6 اینچی WXGA می باشد و باتری نیز 4 سلولی در نظر گرفته شده است.


قیمت در حدود 1.380.000 تومان با 1 سال گارانتی پارسه

LENOVO Essential G510

لنوو در حال حاضر دارای بالاترین نرخ در نسبت کارایی به قیمت (p/p) می باشد و لپ تاپ های ارزان قیمت و میان رده آن از بالاترین ارزش خرید برخوردار هستند. مدل G510 که در بازار ایران شناخته شده است و خریداران زیادی هم دارد از این دسته می باشد. این لپ تاپ با پردازنده Intel Core i5 4200M که با سرعت 2.5 الی 3.1 گیگاهرتز کار می کند با رم 4 گیگابایتی و هارد 500 گیگابایتی و کارت گرافیک AMD Radeon HD 8570M با یک گیگابایت حافظه اختصاصی یک مدل ایده آل برای خریداران بودجه محدود به شمار می رود.

روکش آلومینیومی دستگاه در کنار قاب خوش فرم آن و همچنین اتصالات مناسب و اسپیکرهایی با تاییدیه دالبی از دیگر مشخصات این لپ تاپ خوش ساخت به شمار می رود.


قیمت در حدود 1.545.000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار

ASUS X550L

سری X550 ایسوس لپ تاپ جدیدی نیست اما مدام به روز می شود و کانفیگ های متنوعی دارد. پردازنده این مدلی که برای معرفی در نظر گرفته ایم Intel Core i3 4010U با سرعت پایه 1.7 گیگاهرتز است که بسیار کم مصرف بوده و عملکرد قابل قبولی دارد. 4 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک یک ترابایتی نیز داشته و از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 820M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده می کند که با این شرایط می توانید کلیه کارهای روزمره و بازی هایی با گرافیک معمولی و رو به بالا را روی آن اجرا کنید.

نمایشگر نیز طبق انتظار 15.6 اینچی WXGA با پانل TN است که عملکرد بهتری نسبت به رقبای همرده از خود نشان می دهد. همچنین کارت شبکه گیگابیتی به همراه درایو DVD رایتر داخلی و بلندگوهای SonicMaster نیز همانند دیگر سری های X تعبیه گشته اند. دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 را هم به مشخصات بالا اضافه کنید.

لپ تاپ ایسوس X550 طراحی قابل قبولی دارد و با باتری 4 سلولی خود توان و عمر مناسبی را در کارهای مختلف از خود نشان می دهد.

قیمت در حدود 1.730.000 با 1 سال گارانتی سریر

ACER Aspire V5-561G

بعد از چندین مدل پایین رده نوبت به یک پیشنهاد FULL HD می رسد! این مدل ایسر که بسیار خوش ساخت و شیک هم هست از یک نمایشگر تمام اچ دی LED استفاده می کند تا تمایز قابل توجهی را با دیگر مدلهای پشت سر خود ایجاد کند. پردازنده Intel Core i5 4200U با سرعت پایه 1.6 گیگاهرتز و قابل افزایش تا 2.6 گیگاهرتز به همراه رم 6 گیگابایتی و هارد دیسک 1 ترابایتی و کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon R7 M265 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی حرفی برای گفتن در این محدوده قیمت باقی نمی گذارد.

نمایشگر مات این مدل با این رزولوشن و تراکم بالا ایده آل طراحان و گرافیست ها می باشد و به لطف کارت گرافیک قدرتمندی که دارد از پس بسیاری از بازی ها و نرم افزارهای سنگین برمی آید. بلندگوهایی با استاندارد و تاییدیه دالبی نیز در کنار این سخت افزار مناسب از این لپ تاپ یک همراه مالتی مدیا می سازند.


قیمت در حدود 1.970.000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار

LENOVO IdeaPad Z5070

این لپ تاپ جدید از سری IdeaPad لنوو از یک پردازنده میان رده Intel Core i5 4210U با سرعت پایه 1.7 گیگاهرتز استفاده می کند و دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت هارد دیسک در کنار یک کارت گرافیک نسبتاً قدرتمند NVIDIA GeForce 840M با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است.

مهمترین ویژگی که این لپ تاپ را از پیشنهادات دیگر تا بدین جا متمایز می کند نمایشگر تمام اچ دی آن است، نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی از نقاط قوت این لپ تاپ در این رده قیمت به شمار می رود و کاملاً ایده آل تماشای فیلم های با کیفیت است.

درایو DVD رایتر داخلی به همراه بلندگوهای JBL با استاندارد دالبی و باتری 4 سلولی پرظرفیت در کنار دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 از دیگر امکانات این لپ تاپ هستند. بدنه دستگاه نیز تلفیقی از آلومینیوم و پلاستیک است و یک حس خوشایند را به کاربر منتقل می نماید.

قیمت در حدود 2.260.000 تومان با دو سال گارانتی بهین تکنولوژی

LENOVO IdeaPad Z510

لنوو Z510 یکی از پرفروش ترین ها در بازار ایران است و بسیار خوب توانسته است در میان مشتریان راه خود را باز کند. این مدل پرفروش که از یک پردازنده قدرتمند Intel Core i7 4702MQ با سرعت 2.2 گیگاهرتز و قابل افزایش در حالت توربو تا 3.2 گیگاهرتز استفاده می کند توسط یک کارت گرافیک مدل GeForce GT 740M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی تولید شده است و یک مالتی مدیای سریع محسوب می شود. 6 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت هارد دیسک فضای ذخیره سازی این لپ تاپ را تشکیل می دهند.

بدنه Z510 بطور ترکیبی از پلاستیک و آلومینیوم برس خورده ساخته شده است و جنس بسیار خوبی دارد. نمایشگر 15.6 اینچی HD این دستگاه روکشی مات دارد و به لطف همین روکش در زیر نور مستقیم بسیار خوب و روشن عمل می کند. بلندگوهای ساخت JBL نیز کیفیت صدای مناسب آن را تضمین می کنند همچنین نور پس زمینه صفحه کلید نیز باعث کارکرد راحت تر در فضاهای تاریک می گردد.

باتری 4 سلولی با ظرفیت 3350 میلی آمپری این لپ تاپ گرچه نسبت به مدل پیشین خود کمتر شده است اما به لطف پردازنده ولتاژ پایین و نسل چهارم اینتلی نتایجی همسان با مدل قبلی و حتی بهتر از آن را رقم می زند.

قیمت در حدود 2.400.000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار

TOSHIBA Satellite S50

توشیبا جزو برندهایی است که در سایه بازار ایران به فعالیت خود ادامه می دهد و لپ تاپ های خود را عرضه می کند. مدل S50 یک اولترابوک حرفه ای محسوب می گردد و از زبان طراحی جدیدی در محصولات توشیبا استفاده می کند. این اولترابوک رده بالا با ضخامت 19 میلیمتری به پردازنده Intel Core i7 4500U مجهز بوده و 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت هارد دیسک دارد. کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon R7 M260 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی نیز برای پردازش های حرفه ای در نظر گرفته شده است.

نمایشگر 15.4 اینچی تمام اچ دی در کنار بدنه ای فلزی و با کیفیت و همچنین ابعاد و ضخامتی بی نظیر این اولترابوک خوش قیمت را به گزینه ای جدی تبدیل می کند. در حین خرید این مدل دقت فرمایید صفحه کلید با حروف انگلیسی را تهیه نمایید.


قیمت در حدود 2.830.000 تومان با 1 سال گارانتی سریر

GIGABYTE U24F

گیگابایت نیز چند سالی است به تولید لپ تاپ های رده بالا مشغول است و در کنار آن سری U یا اولترابوک های خود را نیز توسعه داده است. آخرین محصول از این خانواده U24T است که در چندین کانفیگ مختلف وارد بازار شده است. مدلی که ما به شما پیشنهاد می کنیم دارای پردازنده Intel Core i7 4500U است و 8 گیگابایت حافظه رم دارد. در کنار آن دارای یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت و یک هارد دیسک 750 گیگابایتی نیز هست.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GT 750M با دو گیگابایت حافظه رم اختصاصی برای اجرای نرم افزارها و بازی های روز با جزئیات نسبتاً بالا آماده است. این اولترابوک دارای نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1600 در 900 پیکسلی است و در مدل معرفی شده ی ما پانل لمسی از آن حذف شده است.

سیستم خنک کنندگی پیشرفته گیگابایت به همراه نور پس زمینه کیبورد و بلندگوها با تکنولوژی دالبی و همچنین ضخامت و وزن کم از دیگر مزیت های آن هستند.

قیمت در حدود 3.380.000 با 1 سال گارانتی آواژنگ

ASUS G56JK

اولین مدل مخصوص بازی ما از برند خوش نام ایسوس پیشنهاد می گردد. مدل G56JK یک مدل محبوب و پرطرفدار در ایران است و بیشتر این محبوبیت خود را به لطف قیمت مناسب و لوازم جانبی آن بدست آورده است. این لپ تاپ با همراهی پردازنده Intel Core i7 4710HQ با فرکانس 2.5 الی 3.5 گیگاهرتز و رم 12 گیگابایتی و هارد دیسک 1 ترابایتی به همراه کارت گرافیک بی نظیر NVIDIA GeForce GTX850 با 2 گیگابایت حافظه رم عرضه می گردد.

نمایشگر تمام اچ دی آن عملکری بسیار عالی و بی نقص دارد و یکی از شفاف ترین و با کیفیت ترین تصاویر را به شما ارائه خواهد داد. دارا بودن 4 پورت USB 3.0 به همراه سیستم خنک کنندگی عالی آن در کنار لوازم جانبی کامل شامل ساب ووفر سونیک مستر، هدست ، کیف و ماوس اوریجینال ایسوس آن را بی نظیر از نظر ارزش خرید بالا جلوه می دهد.

قابلیت ها و مشخصات دیگری نیز در مورد این لپ تاپ وجود دارد که با کمی جستجو در اینترنت می توانید آنها را به طور کامل مطالعه کنید.

قیمت در حدود 3.780.000 با 2 سال گارانتی سازگار

APPLE MacBook Pro 13 ME865

مک بوک پرو 13 اینچی اپل مدل 2013 انتخاب رده گران قیمت ما محسوب می گردد. این لپ تاپ خوش قیافه و زیبا دارای نمایشگر 13 اینچی با تراکم پیکسلی رتینا است و جزو برترین نمایشگرهای لپ تاپ در دنیا به حساب می آید.

پردازنده Core i5 نسل چهارم اینتل با سرعت پایه 2.4 گیگاهرتز و افزایش تا 2.9 گیگاهرتز به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه فلش و کارت گرافیک Intel Iris دیگر مشخصات سخت افزاری آن هستند. باتری 6 سلولی پرظرفیت آن ساعتها شارژدهی را تضمین می نماید. همچنین وجود دو پورت USB 3.0 و دو پورت Thunderbolt 2 از دیگر ویژگی های آن هستند.

قیمت در حدود 4.500.000 تومان بدون گارانتی

GIGABYTE P25W

این محصول گیگابایت  انتخاب ویژه ی ما برای بازیخورها می باشد! P25W بطور بارزی قدرتمند است و حتی این نکته را از روی دیزاین حرفه ای آن می توان فهمید.

پردازنده Intel Core i7 4700MQ با 4 هسته قدرتمند و سرعت 2.4 گیگاهرتز و قابل افزایش تا 3.4 گیگاهرتز در کنار 12 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 750 گیگابایتی و دو SSD با ظرفیت 128 گیگابایت که با پیکربندی RAID متصل هستند حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. این موارد را با کارت گرافیک حرفه ای Geforce GTX770M ترکیب کنید تا به قدرت بالای آن پی ببرید.

در تست های مختلف این لپ تاپ از پس تمامی نرم افزارها و بازی ها برآمد و توانست سربلند آزمایش ها را پشت سر بگذارد. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با روکش مات رزولوشن Full HD داشته و زاویه دید عالی و کیفیت رنگی بی نظیر را ارائه می دهد.

درایو کمبو این دستگاه قابلیت خواندن بلوری را در کنار DVD رایتر به شما عرضه می کند. 4 اسپیکر به همراه یک ساب ووفر کوچک صدای با کیفیت آن را تضمین می نمایند و در آخر باتری 8 سلولی با ظرفیت 5700 میلی آمپری آن نیز وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارند.

قیمت در حدود 5.380.000 تومان با 1 سال گارانتی آواژنگ

APPLE MacBook Pro 15 MGXC2

 نوبت به کاربرانی می رسد که دنبال سریعترین و با کیفیت ترین محصول در این شاخه هستند و وسواس زیادی در این زمینه به خرج می دهند.

مک بوک پرو 15 اینچی لیست ما با نمایشگر رتینا و رزولوشن خیره کننده 2880x1800 یک انتخاب تمام عیار به شمار می رود. این لپ تاپ با پردازنده Intel Core i7 و سرعت 2.5 گیگاهرتزی به همراه 16 گیگابایت حافظه رم و فضای دخیره سازی 512 گیگابایتی SSD یک همه چیز تمام پرسرعت است!

کیفیت ساخت بسیار بالای اپل به لطف استانداردهای توسعه محصول بسیار سخت و بازبینی شده باعث تولید محصولی می شود که در همان نگاه اول آن را مورد تحسین قرار دهید.


قیمت در حدود 7.710.000 تومان بدون گارانتی

LENOVO Essential G505

انتظار مشخصات و عملکرد بالا از ارزان ترین لپ تاپ پیشنهادی لیست ما کمی غیر منصفانه است اما با این حال G505 یکی از ارزان ترین گزینه های مناسب است که می توانید در اختیار داشته باشید. پردازنده ی AMD E1-2100 دو هسته ای 1 گیگاهرتزی است که از خانواده رده پایین ها محسوب می گردد و توان پردازشی محدودی دارد اما برای کارهای روزانه و سبک مناسب است. 2 گیگابایت حافظه رم DDR3 این لپ تاپ در کنار هارد دیسک 500 گیگابایتی معقول ترین چیزی است که می توان روی یک لپ تاپ ارزان قیمت آن را تهیه نمود. مشخصه مثبت این پیشنهاد ما کارت گرافیک مستقل آن است، به کمک AMD Radeon HD 8210 می توانید تجربه بهتری را به نسبت گرافیک های مجتمع اینتلی تجربه کنید.

نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1366*768 پیکسل، باتری 6 سلولی، دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 و DVD رایتر داخلی به همراه بلوتوث و کارت شبکه بیسیم مناسب از دیگر مزایای این لپ تاپ ارزان قیمت هستند.

کیبورد مناسب این لپ تاپ به نام AccuType چیزی است که بسیار به کاربری ساده آن کمک می کند و برای انواع تایپ های سریع و وارد کردن اطلاعات مناسب است.

این لپ تاپ برای کاربری های روزانه و عادی نظیر چک کردن ایمیل، تایپ، گوش دادن به موسیقی، پخش فیلم و گشت و گذار در اینترنت بهترین گزینه ی خرید محسوب می گردد. به هر حال لنوو آنقدر برند مطمئن و جا افتاده ای در صنعت لپ تاپ هست تا با خیال راحت یکی از ارزان ترین های آن را تهیه نمایید.

قیمت در حدود 970.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

ASUS X551CA

سری X لپ تاپ های ایسوس به دلیل طراحی و ظاهر دلنشینی که دارند مناسب قرارگیری در لیست ارزان قیمت های ما هستند. این مدل که مشابه 14 اینچی آن نیز وجود دارد کاملاً ایده آل خانه و یا اداره است. پردازنده کم مصرف Intel Celeron 1007U با دو هسته 1.5 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم DDR3 از پس اجرای نرم افزارهای سبک به راحتی بر می آید. هارد دیسک 500 گیگابایتی به همراه درایو DVD وظیفه ذخیره سازی و جابجایی اطلاعات را بر عهده دارند. کارت گرافیک مجتمع اینتلی نیز برای پردازش های تصویری سبک در نظر گرفته شده است که این مجموعه سخت افزار کم مصرفی را در کنار هم تشکیل داده اند. نمایشگر نیز 15.6 اینچی با رزولوشن 1366*768 می باشد و باتری نیز 4 سلولی با ظرفیت 2600 میلی آمپر است.

نکته مهم درباره این لپ تاپ ظاهر قابل قبول و زیبای آن در کنار یک تاچ پد بزرگ و کیبوردی نرم و راحت است. همچنین ایسوس برای این سری لپ تاپ های خود اسپیکرهای SonicMaster را نیز تعبیه کرده است تا صدای با کیفیت تری از آن بشنوید. تنها ایراد این لپ تاپ دارا بودن یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 است که ممکن است باعث ایجاد محدودیت گردد.


قیمت در حدود 1.075.000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار

LENOVO Essential G500

این مدل در واقع ارزان ترین لپ تاپی است که می توانید با پردازنده نسل سومی Core i3 تهیه کنید. G500 که به نسبت مشخصات قیمت بسیار خوبی دارد از یک پردازنده Intel  Core i3 3110M با سرعت 2.4 گیگاهرتز به همراه 4 گیگابایت حافظه رم DDR3 و 500 گیگابایت هارد دیسک بهره می برد. کارت گرافیک اینتل سری 4000 و نمایشگر 15.6 اینچی WXGA همیشگی به همراه درایو DVD نیز پیش بینی شده است.

دو پورت USB 3.0 به همراه یک پورت USB 2.0 اتصالات این لپ تاپ را تشکیل می دهند. همچنین اسپیکرهای این لپ تاپ نیز هرچند به خوبی مدل Z510 لنوو نیستند اما دارای تاییدیه Dolby هستند و کیفیت خوبی را ارائه می کنند.

این لپ تاپ به همراه باتری 6 سلولی خود می تواند زمان نسبتاً مناسبی شما را همراهی کند. تنها ایراد این لپ تاپ به نظر ما ضخامت زیاد و ظاهر بی روح آن است اما به نسبت مشخصات قیمت مناسبی دارد.

قیمت در حدود 1.250.000 تومان با 2 سال گارانتی بهین تکنولوژی

ACER Aspire E1-570

سری Aspire ایسر جزو پرفروش ترین لپ تاپ ها در دنیا است و همواره می توان در میان آنها گزینه ای در خور توجه و متناسب با بودجه تهیه کرد. این مدل که پردازنده ولتاژ پایین Intel Core i3 3217U را به همراه دارد با سرعت هسته های 1.8 گیگاهرتز کار می کند و 4 گیگابایت رم داشته و هارد دیسک 500 گیگابایتی نیز دارد.

کارت گرافیکی اینتلی در کنار یک نمایشگر 15.6 اینچی WXGA از نوع پانل TN به همراه دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 و درایو DVD رایتر داخلی از دیگر امکانات سخت افزاری آن به شمار می روند. کارت شبکه گیگابیتی و دیگر اتصالات رایج این طیف از لپ تاپ ها نیز در نظر گرفته شده است. باتری نیز 4 سلولی بوده و با این سخت افزار کم مصرف می توانید بیش از 3 ساعت برای کار کردن با آن وقت در نظر بگیرید.


قیمت در حدود 1.300.000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار

HP Pavilion 15-D033

سری Pavilion اچ پی همواره شامل مشهورترین تولیدات این برند آمریکایی بوده است و اینبار نیز یکی از ارزان ترین مشخصات آن شامل لیست ما شده است. این لپ تاپ که پردازنده Intel Core i3 3110M دارد از کارت گرافیک NVIDIA Geforce GT810M با 1 گیگابایت حافظه رم استفاده می کند و با 4 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 500 گیگابایتی همراه شده است. 

باقی مشخصات اصلی شبیه به مدلهای قبلی معرفی شده است، بدین صورت که 3 پورت USB شامل دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 و درایو DVD رایتر و یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن WXGA از نوع پانل TN می باشد.

این لپ تاپ یکی از ارزان ترین مدل هایی است که می توانید با کارت گرافیک مجزای غیر اینتلی و پردازنده سری Core i3 تهیه نمایید.

قیمت در حدود 1.460.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

ACER Aspire E1-572G

اولین پیشنهاد ما از سبد پردازنده های Core i5 متعلق به ایسر است. مدل E1-572G که به نسبت مشخصات سخت افزاری دارای قیمت بسیار خوبی هم هست از پردازنده Core i5 4200U استفاده می کند. این پردازنده دو هسته ای که سرعت پایه هسته های آن 1.6 گیگاهرتز است می تواند در صورت نیاز تا 2.6 گیگاهرتز نیز افزایش سرعت داشته باشد.

4 گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت هارد دیسک نیز این لپ تاپ را همراهی می کنند. کارت گرافیک مناسب AMD Radeon HD 8750M با دو گیگابایت حافظه گرافیکی نیز در خدمت سیستم قرار دارد و می تواند پردازش های میان رده را به خوبی انجام دهد.

نمایشگر 15.6 اینچی HD نیز با نور پس زمینه LED و از نوع CineCrystal نیز در نظر گرفته شده است و همچنین DVD رایتر نیز در کنار بلوتوث داخلی و پورت USB 3.0 نیز دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ خوش قیمت را تشکیل می دهند.

 

قیمت در حدود 1.670.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

ASUS X550

سری X550 ایسوس لپ تاپ جدیدی نیست اما مدام به روز می شود و کانفیگ های متنوعی دارد. پردازنده این مدلی که برای معرفی در نظر گرفته ایم Intel Core i3 4010U با سرعت پایه 1.7 گیگاهرتز است که بسیار کم مصرف بوده و عملکرد قابل قبولی دارد. 4 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 750 گیگابایتی نیز داشته و از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 820M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده می کند که با این شرایط می توانید کلیه کارهای روزمره و بازی هایی با گرافیک معمولی و رو به بالا را روی آن اجرا کنید.

نمایشگر نیز طبق انتظار 15.6 اینچی WXGA با پانل TN است که عملکرد بهتری نسبت به رقبای همرده از خود نشان می دهد. همچنین کارت شبکه گیگابیتی به همراه درایو DVD رایتر داخلی و بلندگوهای SonicMaster نیز همانند دیگر سری های X تعبیه گشته اند. دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 را هم به مشخصات بالا اضافه کنید.

لپ تاپ ایسوس X550 طراحی قابل قبولی دارد و با باتری 4 سلولی خود توان و عمر مناسبی را در کارهای مختلف از خود نشان می دهد.

قیمت در حدود 1.735.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

HP 350 G1

یکی از ارزان ترین لپ تاپ ها با پردازنده های Core i5 همین مدل 350 G1 از اچ پی است. این لپ تاپ که از پردازنده Intel Core i5 4200U با سرعت پایه 1.6 گیگاهرتز و قابل افزایش تا 2.6 گیگاهرتز استفاده می کند به 6 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 1 ترابایتی مجهز شده است و کارت گرافیک AMD Radeon HD 7650 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی را به همراه دارد.

دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 در کنار درایو DVD رایتر برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است و دیگر امکانات ارتباطی نظیر لپ تاپ های همرده نیز تعبیه گشته است. به واقع این لپ تاپ یکی از خوش قیمت ترین لپ تاپ ها با پردازنده Core i5 نسل چهارم است که می توانید تهیه نمایید. به تمام امکانات این لپ تاپ سنسور اثر انگشت را نیز اضافه کنید تا امکانات آن کاملتر از پیش گردد.

قیمت در حدود 1.810.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

LENOVO Essential G510

به صرفه ترین لپ تاپی که می توانید با پردازنده قدرتمند Intel Core i7 4700MQ تهیه نمایید همین مدل G510 لنوو است. این لپ تاپ قدرتمند که قیمتی بسیار مناسب دارد با پردازنده نسل چهارم هاسول یعنی 4700MQ در فرکانس 2.4~3.4 گیگاهرتز کار می کند و 6 گیگابایت حافظه رم دارد. هارد دیسک نیز 1 ترابایتی است و کارت گرافیک AMD Radeon HD 8570M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی آن را همراهی می کند.

نمایشگر نیز طبق معمول 15.6 اینچی با رزولوشن WXGA است و باقی امکانات و طراحی آن همانند دیگر مدلهای سری G510 می باشد. برای استفاده بهینه تر از این پردازنده پیشنهاد می شود حافظه رم این لپ تاپ را به 8 گیگابایت ارتقا دهید اما با همین مشخصات نیز عملکردی بسیار مناسب از خود نشان خواهد داد.

قیمت در حدود 2.050.000 تومان با دو سال گارانتی هماهنگ

DELL Inspiron 15R-5537

نوبت به دل و این برند قدیمی می رسد! این مدل دارای پردازنده Intel Core i7 4500U نسل چهارم اینتل است و بوسیله 4 گیگابایت حافظه رم DDR3 و هارد دیسک 500 گیگابایتی همراهی می شود. کارت گرافیک AMD Radeon HD 8670M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی نیز تعبیه شده است تا یکی از لپ تاپ های بسیار خوب در رده مالتی مدیا باشد. باتری 6 سلولی آن در مدلی با کانفیگ بالاتر و در بررسی تخصصی ما بسیار عالی جواب داده است و در این مدل نیز همین انتظار می رود. نمایشگر نیز همانند مدل های دیگر 15.6 اینچی با رزولوشن HD است و از نوع پانل TFT TN می باشد. کیفیت صدای خوب و بلند این لپ تاپ به همراه بدنه تلفیقی از آلومینیوم و پلاستیک و همچنین کیبورد و تاچ پد عالی آن را به گزینه ای جدی تبدیل می کند.

شاید این مدل از مدل قبلی در مشخصات حافظه پایین تر قرار بگیرد اما بدنه ای آلومینیومی و کیفیت ساختی بسیار خوب و همچنین عمر باتری مناسب آن امکان قرار گیری در لیست ما را به آن داده است.

  

قیمت در حدود 2.210.000 تومان با یک سال گارانتی گرین

LENOVO IdeaPad Z5070

این لپ تاپ جدید از سری IdeaPad لنوو از یک پردازنده میان رده Intel Core i5 4210U با سرعت پایه 1.7 گیگاهرتز استفاده می کند و دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت هارد دیسک در کنار یک کارت گرافیک نسبتاً قدرتمند NVIDIA GeForce 840M با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است.

مهمترین ویژگی که این لپ تاپ را از پیشنهادات دیگر تا بدین جا متمایز می کند نمایشگر تمام اچ دی آن است، نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی از نقاط قوت این لپ تاپ در این رده قیمت به شمار می رود و کاملاً ایده آل تماشای فیلم های با کیفیت است.

درایو DVD رایتر داخلی به همراه بلندگوهای JBL با استاندارد دالبی و باتری 4 سلولی پرظرفیت در کنار دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 از دیگر امکانات این لپ تاپ هستند. بدنه دستگاه نیز تلفیقی از آلومینیوم و پلاستیک است و یک حس خوشایند را به کاربر منتقل می نماید.

قیمت در حدود 2.260.000 تومان با دو سال گارانتی هماهنگ

LENOVO IdeaPad Z510

لنوو Z510 یکی از پرفروش ترین ها در بازار ایران است و بسیار خوب توانسته است در میان مشتریان راه خود را باز کند. این مدل پرفروش که از یک پردازنده قدرتمند Intel Core i7 4702MQ با سرعت 2.2 گیگاهرتز و قابل افزایش در حالت توربو تا 3.2 گیگاهرتز استفاده می کند توسط یک کارت گرافیک مدل GeForce GT 740M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی تولید شده است و یک مالتی مدیای سریع محسوب می شود. 6 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت هارد دیسک فضای ذخیره سازی این لپ تاپ را تشکیل می دهند.

بدنه Z510 بطور ترکیبی از پلاستیک و آلومینیوم برس خورده ساخته شده است و جنس بسیار خوبی دارد. نمایشگر 15.6 اینچی HD این دستگاه روکشی مات دارد و به لطف همین روکش در زیر نور مستقیم بسیار خوب و روشن عمل می کند. بلندگوهای ساخت JBL نیز کیفیت صدای مناسب آن را تضمین می کنند همچنین نور پس زمینه صفحه کلید نیز باعث کارکرد راحت تر در فضاهای تاریک می گردد.

باتری 4 سلولی با ظرفیت 3350 میلی آمپری این لپ تاپ گرچه نسبت به مدل پیشین خود کمتر شده است اما به لطف پردازنده ولتاژ پایین و نسل چهارم اینتلی نتایجی همسان با مدل قبلی و حتی بهتر از آن را رقم می زند.

  

قیمت در حدود 2.400.000 تومان با دو سال گارانتی هماهنگ

SONY VAIO Fit 15E

سری Fit لپ تاپ های وایو سونی مشخصات متفاوتی دارند و صدالبته کیفیت ساخت بهتری هم از رقبا دارند. این لپ تاپ 15 اینچی سونی شاید مشخصات پایین تری از مدلهای پیشین داشته باشد اما کیفیت ساخت بهتری دارد و مجهز به یک نمایشگر تمام اچ دی با کیفیت هم هست.

پردازنده Intel Core i5 4200U با سرعت 1.6~2.6 گیگاهرتز به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 750 گیگابایتی و کارت گرافیک اینتلی یک سخت افزار میان رده و رو به بالا را تشکیل می دهند. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ دارای رزولوشن FullHD بوده و کیفیتی به مراتب بهتر از نمایشگر های تمام اچ دی رقبا دارد.

بدنه و جنس مواد به کار رفته در ساخت دستگاه نیز رضایت خاطر خوبی را به همراه دارد و دلیل قرارگیری این لپ تاپ از سونی در لیست ما این مورد و نمایشگر خوب آن بوده است.


قیمت در حدود 2.710.000 با یک سال گارانتی سریر

ASUS N56JN

این لپ تاپ خوش ساخت از ایسوس که بدنه ی آن در بیشتر قسمت ها و قاب پشت فلزی ساخته شده است امکانات بسیار خوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین لپ تاپ ها در محدوده قیمت زیر 3 میلیون تومان می نماید.

پردازنده قدرتمند Intel Core i7 4700HQ با سرعت هسته های 2.4~3.4 گیگاهرتز و 8 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت هارد دیسک به همراه کارت گرافیک NVIDIA Geforce 840M آن را تبدیل به یک لپ تاپ مالتی مدیا تمام عیار می نماید. نمایشگر مات این مدل که یکی از بهترین نمایشگرهای تمام اچ دی است دارای تکنولوژی تصحیح رنگ Splendid Video به همراه تکنولوژی تصحیح روشنایی Zero Bright Dot است و انتظار می رود کیفیت رنگ بسیار خوبی را بر روی آن شاهد باشیم.

به کار گیری 4 بلندگو به همراه ساب ووفر خارجی همراه شده با این لپ تاپ دستاورد خوبی را در زمینه صدا عرضه می نماید. همچنین تاچ پد یکدست و بزرگ آن به همراه صفحه کلید نرم و دارای نور پس زمینه به راحتی امکان ورود اطلاعات را میسر می نماید.

قیمت در حدود 3.200.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

LENOVO IdeaPad Y510p

Y510p جدید از سری خوش ساخت IdeaPad لنوو تا بدین جا یک سر و گردن بالاتر از تمامی پیشنهادات ما قرار می گیرد. این لپ تاپ نسبتاً رده بالا با یک پردازنده Intel Core i7 4700MQ که در سرعت 2.4~3.4 گیگاهرتز کار می کند تغذیه شده است و دارای 16 گیگابایت حافظه رم بوده و یک ترابایت هارد دیسک نیز دارد.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 750M به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی و یک نمایشگر با کیفیت تمام اچ دی نیز دارد. کیبورد AccuType این مدل با نور پس زمینه قرمز رنگ زیبایی خاصی به نمای آن می بخشد و آن را در کنار بدنه آلومینیومی برس خورده زیبا تر جلوه می دهد.

قابلیت Ultrabay در این لپ تاپ به راحتی به کاربر این اجازه را می دهد تا درایو DVD را با هارد دیسک دوم و یا کارت گرافیک دوم تعویض نماید! بلندگوها با برند JBL نیز تضمین کننده کیفیت صدایی رسا و بلند می باشند. دو پورت USB 3.0 به همراه یک پورت USB 2.0 نیز برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

قیمت در حدود 3.410.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

APPLE Macbook Air MD761

لازم به توضیح در مورد کیفیت محصولات اپل نیست! مک بوک ایر جدید اپل به نسبت مدل سال قبل پردازنده بهتری را حمل می کند و بالاترین کیفیت ساخت را به همراه دارد. پردازنده بهبود یافته Intel Core i5 4260U با سرعت 1.7~2.4 گیگاهرتز به همراه 4 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD جزو اولترابوک های پرسرعت 13 اینچی در دنیا محسوب می گردد.

بدنه آلومینیومی بسیار با کیفیت و اعلا این اولترابوک به همراه یک نمایشگر با کیفیت در رزولوشن 1440 در 900 پیکسلی که با سخت افزار بالا وزن 1.3 کیلوگرمی را رقم می زنند مجموعه ای سبک و بسیار باریک را تشکیل داده است و می تواند بهترین همراه شما در سفرها و جابجایی های طولانی مدت باشد.

عمر باتری 12 ساعته این اولترابوک از دیگر مواردی است که تقریباً برای آن رقیبی در این سطح وجود ندارد! 

قیمت در حدود 3.720.000 تومان بدون گارانتی

ASUS N550JK

یکی از پرفروش ترین مدل های رده بالا در بازار ایران را به شما معرفی می کنیم. لپ تاپی که تقریباً همه چیز تمام است و هم مشخصات بسیار خوبی دارد و هم طراحی دلنشینی! N550JK که به پردازنده قدرتمند Intel Core i7 4700HQ مجهز شده است با 12 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت هارد دیسک در کنار کارت گرافیک بسیار قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 850M با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی یک گزینه تمام عیار جهت کارهای مالتی مدیا، بازی و اجرای برنامه های حرفه ای و پردازش سنگین به شمار می رود. این لپ تاپ خوش ساخت که تنها 28 میلیمتر قطر دارد از یک نمایشگر 15.6 اینچی تمام اچ دی با روکش لمسی استفاده می کند که کیفیت بسیار خوبی هم دارد.

استفاده از 4 اسپیکر از برند Bang & Olufsen در کنار یک ساب ووفر اکسترنال مطمئناً شما را از کیفیت صدای آن شگفت زده خواهد کرد. همراهی این لپ تاپ با ابزار Leap Motion نیز که کمک شایانی در دریافت دستورات توسط دستان می کند نیز این لپ تاپ را بیش از پیش متمایز می نماید.

بدنه آلومینیومی و بسیار با کیفیت این لپ تاپ نیز جایی برای صحبت و تحسین زیبایی آن باقی نخواهد گذاشت. کیبورد با کلید های بزرگ و تاچ پد یکدست آن نیز لذت کار با این لپ تاپ را دوچندان می کند. در حقیقت N550JK جزو خاص ترین پیشنهاد های ما بر اساس امکانات و قابلیت هایی که تحویل خریدار می دهد طبقه بندی می شود.


قیمت در حدود 3.960.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

MSI GS70 Stealth

در مورد GS70 Stealth می توان عنوان لپ تاپ مخصوص بازی را با توجه به ضخامت کم و قابل قبول آن به کار برد. این لپ تاپ قدرتمند که پردازنده ای مشابه N550JK دارد از 16 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و دارای یک هارد دیسک یک ترابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه بوده و از دو ماژول 64 گیگابایتی mSATA SSD که با پیکربندی RAID به هم متصل شده اند استفاده می کند تا به راحتی از لحاظ فضای ذخیره سازی دست کاربر را باز بگذارد.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 765M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی کاملاً جهت اجرای هرگونه بازی آماده است و کم و کاستی را باقی نمی گذارد. نمایشگر 17 اینچی این لپ تاپ دارای رزولوشن تمام اچ دی بوده و به کمک روکش مات آن در مقابل نور نیز قابلیت خواندن خواهد داشت.

هرچند با این سخت افزار رده بالا نباید انتظار عمر باتری چشمگیری داشت اما باتری 6 سلولی این لپ تاپ می تواند مدت زمان 2 ساعت عملکرد ترکیبی را فراهم نماید. ضخامت این لپ تاپ مخصوص بازی تنها 21.8 میلیمتر ضخامت داشته و وزن آن نیز 2.66 کیلوگرم است! کیبورد SteelSeries این لپ تاپ که برای بازی بهینه شده است دارای نور پس زمینه چند رنگ است که بنا به درخواست کاربر قابل تغییر نیز می باشد. بدنه فلزی این لپ تاپ نیز آن را یک پله بالاتر از همرده های پلاستیکی خود نشان می دهد.


قیمت در حدود 5.780.000 تومان با یک سال گارانتی ماتریکس

APPLE Macbook Pro ME294

سری 15 اینچی مک بوک پرو ها در سال 2013 دچار تغییرات زیادی در درون و بیرون شده است، ضمن باریکتر شدن و سبکتر شدن این مدل سخت افزار تعبیه شده نیز ارتقا یافته است بطوری که پردازنده قدرتمند Intel Core i7 با سرعت پایه 2.3 گیگاهرتز و توربو 3.5 گیگاهرتز قلب این لپ تاپ را تشکیل می دهد و 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD پرسرعت در کنار صفحه نمایش 15.4 اینچی IPS با رزولوشن 2880 در 1800 با استاندارد رتینا اپل و همچنین کارت گرافیک Intel آن با تکنولوژی Iris از دیگر مشخصات سخت افزاری آن به شمار می روند.

باتری 95 وات ساعتی این مک بوک پرو بسیار قدرتمند بوده و شارژ دهی 8 ساعته آن را در پردازش های سنگین تضمین می نماید. البته دقت نمایید در این سری از مک بوک پرو ها درایو DVD حذف گردیده است تا فضای بدست آمده از حذف آن با باتری های حجیم تر جایگزین شود.

قیمت در حدود 7.250.000 بدون گارانتی

LENOVO Essential B590

لنوو بزرگترین و پرفروش ترین برند در زمینه لپ تاپ در دنیا است و توانسته است به تنهایی درصد بسیار زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهد. سری Essential لنوو شامل لپ تاپ های ارزان قیمت و پایین رده است و برای کاربردهای خانگی و دانشجویی طراحی گردیده است. پردازنده رده پایین Intel Pentium 2020M می تواند به خوبی از پس کارهای سبک نظیر وب گردی و پخش فیلم و پردازش فایل های اسنادی برآید. این پردازنده دو هسته ای از نوع 22 نانومتری که با سرعت 2.4 گیگاهرتز کار می کند دارای 2 مگابایت حافظه کش بوده و 35 وات برق مصرف می کند.

برای این لپ تاپ 2 گیگابایت حافظه رم DDR3 به همراه هارد دیسک 500 گیگابایتی در نظر گرفته شده است و کارت گرافیک Intel HD Graphics نیز وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. نمایشگر 15.6 اینچی طبق معمول رزولوشن HD داشته و با این قیمت همانگونه که انتظار می رود کیفیتی معمولی دارد.

B590 با اینکه یک لپ تاپ ارزان قیمت است اما دارای 2 پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 است و مشکلی بابت اتصال به ابزارهای پرسرعت امروزی ندارد. از دیگر مزایای این لپ تاپ ارزان قیمت داشتن DVD رایتر داخلی به همراه بلوتوث و اسپیکرهای استریو است. باتری 6 سلولی این لپ تاپ زمان کار استانداردی را برای کاربر فراهم می کند و در کل رضایت بخش است.

قیمت در حدود 1.080.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

 

ASUS X551CA

X551 جزو ارزانترین های فعلی در بازار محسوب می گردد. لپ تاپ 15 اینچی ایسوس دارای یک پردازنده ولتاژ پایین از خانواده سلرون با مدل 1007U است که سرعت 1.5 گیگاهرتزی داشته و دارای دو هسته پردازشی است. مصرف برق پایین 17 واتی این پردازنده نویدبخش عمرباتری بیشتر از حد معمول است.

رم 2 گیگابایتی از نوع DDR3 و هارد دیسک 500 گیگابایتی سخت افزار آن را تشکیل می دهند و در کنار آنها نیز کارت گرافیک Intel HD Graphics قرار دارد. اسپیکرهای استریو با تکنولوژی Sonic Master ایسوس به همراه DVD رایتر و نمایشگر 15.6 اینچی HD از دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ است.

سری X ایسوس همواره دارای طراحی های عام پسند و ظاهری دلنشین هستند و X551 نیز از همین قانون تبعیت می کند. باتری این محصول همانند برادر 14 اینچی خود یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 2600 میلی آمپر است و برای این سخت افزار کم مصرف کاملاً مناسب می باشد.

 

قیمت در حدود 1.100.000 تومان با دو سال گارانتی یکپارچه ایسوس

 

LENOVO Essential G500

مدل بعدی را نیز باز هم از برند لنوو و سری Essential به شما معرفی می کنیم، سری G شامل لپ تاپ های میان رده و خوش قیمتی است که می تواند به عنوان یک لپ تاپ روزمره به خوبی مورد استفاده واقع شود. مدل G500 نیز که فروش خوبی در ایران داشته است و مدت زمان قابل توجهی از حضور آن در بازار می گذرد امتحان خود را پس داده است و شایسته قرارگیری در لیست ما می باشد.

پردازنده این لپ تاپ پنتیوم 2020M می باشد و دارای 4 گیگابایت حافظه رم DDR3 و 500 گیگابایت هارد دیسک است. مشخصه ای که در این مدل با مدلهای قبلی پیشنهاد شده فرق دارد مربوط به کارت گرافیک مجزای آن می شود. کارت AMD Radeon HD 8570M بطور مشخصی از مدلهای همرده با گرافیک اینتل قویتر بوده و می تواند راندمان کاری این لپ تاپ را بالاتر ببرد. حافظه گرافیکی این چیپ یک گیگابایت بوده و می تواند بازیهای روز را با جزئیات معمولی و رو به پایین اجرا کند.

نمایشگر 15.6 اینچی HD به همراه درایو DVD و اسپیکرهای استریو با گواهینامه Dolby از دیگر مشخصات این لپ تاپ هستند. باتری 6 سلولی در نظر گرفته شده دارای ظرفیت 2200 میلی آمپری است که قدری از حد استاندارد پایین تر است.

 

قیمت در حدود 1.350.000 تومان با دو سال گارانتی هماهنگ

 

ACER Aspire E1-570

ایسر همواره نگاه جدی به بخش لپ تاپ های پایین رده و میان رده داشته است. سری معروف Aspire E1 نیز برای تحقق این امر تولید گشته و روانه بازار شده اند. این مدل که فعلاً ارزان ترین لپ تاپ Core i3 در بازار و لیست ما است می تواند برای پردازش های سنگین تر و کاربردهای امروزی پاسخ نیازهای کاربر را به خوبی بدهد.

پردازنده Intel Core i3 3217U دو هسته ای بوده و با سرعت 1.8 گیگاهرتز یک پله بالاتر از انواع پردازنده های پنتیوم و سلرون قرار می گیرد. پردازنده 3217U از نوع ولتاژ پایین و کم مصرف بوده و تنها 17 وات برق مصرف می کند اما در عوض 3 مگابایت حافظه کش دارد و تا چهار Thread را پشتیبانی می نماید.

حافظه رم 4 گیگابایتی و هارد دیسک 500 گیگابایتی در کنار کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 دیگر سخت افزار این محصول را تشکیل می دهند. نمایشگر 15.6 اینچی HD دارای پوشش براق بوده و کیفیت رنگ مناسبی نیز دارد همچنین حاشیه دور نمایشگر نیز کمتر طراحی شده تا زیباتر به نظر برسد.

باتری 4 سلولی این لپ تاپ نیز ظرفیت 2500 میلی آمپری دارد که برای این سخت افزار کم مصرف بسیار مناسب بوده و جوابگوی نیازهای روزانه می باشد.

 

قیمت در حدود 1.400.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

 

SONY VAIO Fit svf1521BYG

سری VAIO Fit نسل جدید لپ تاپ های میان رده سونی در بازار است که برخلاف میان رده های رقبا از طراحی ظاهری مناسبی بهره مند هستند. VAIO Fit معرفی شده در لیست ما گرچه از نظر مشخصات سخت افزاری عقب تر از مدل قبلی و پایین تر از آن است اما این مدل برای کسانی که اهمیت زیادی به طراحی محصول می دهند و در عوض بودجه بالایی برای تهیه یک لپ تاپ گران قیمت ندارند معرفی شده است.

پردازنده این محصول خوشبختانه از خانواده Core i3 نسل سوم انتخاب شده است. مدل 3227U که یک پله بالاتر از 3217U قرار دارد دارای دو هسته با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است و برای کارهای میان رده و روزمره بسیار مناسب است. متاسفانه حافظه رم این لپ تاپ بطور پیش فرض 2 گیگابایت است و پیشنهاد می شود در صورت خرید آن به فکر ارتقا به 4 گیگابایت باشید.

هارد دیسک نیز 500 گیگابایتی بوده و کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 نیز پیش بینی و تعبیه شده است. نمایشگر 15.6 اینچی HD با کیفیت نیز وجود دارد و پورت USB 3.0 هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. بطور کلی VAIO Fit لیست ما برای افرادی توصیه می شود که اهمیت زیادی به طراحی بیرون محصول می دهند.

 

قیمت در حدود 1.580.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

 

ACER Aspire E1-572G

اولین پیشنهاد ما از سبد پردازنده های Core i5 متعلق به ایسر است. مدل E1-572G که به نسبت مشخصات سخت افزاری دارای قیمت بسیار خوبی هم هست از پردازنده Core i5 4200U استفاده می کند. این پردازنده دو هسته ای که سرعت پایه هسته های آن 1.6 گیگاهرتز است می تواند در صورت نیاز تا 2.6 گیگاهرتز نیز افزایش سرعت داشته باشد.

4 گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت هارد دیسک نیز این لپ تاپ را همراهی می کنند. کارت گرافیک مناسب AMD Radeon HD 8750M با دو گیگابایت حافظه گرافیکی نیز در خدمت سیستم قرار دارد و می تواند پردازش های میان رده را به خوبی انجام دهد.

نمایشگر 15.6 اینچی HD نیز با نور پس زمینه LED و از نوع CineCrystal نیز در نظر گرفته شده است و همچنین DVD رایتر نیز در کنار بلوتوث داخلی و پورت USB 3.0 نیز دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ خوش قیمت را تشکیل می دهند.

 

قیمت در حدود 1.750.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

 

ASUS Vivobook S300CA

اولین پیشنهاد اولترابوکی ما از برند ایسوس برای شما انتخاب شده است. سری Vivobook که شهرت جهانی پیدا کرده اند و به فروش خوبی نیز دست یافته اند جزو ارزانترین اولترابوک ها محسوب می گردند و در سایز و اندازه های مختلفی تولید شده اند.

اینبار ما مدل 13 اینچی آن را یعنی S300CA برای شما انتخاب کرده ایم. ظاهر دلنشین و قطر پایین این اولترابوک مطمئناً شما را برای خرید وسوسه خواهد کرد بخصوص وقتی بدانید یک نمایشگر لمسی نیز انتظار شما را برای وارد کردن فرامین می کشد.

پردازنده این اولترابوک Intel Core i3 3217U است که در مدلهای قبلی به تشریح مختصر آن پرداخته ایم. حافظه 4 گیگابایتی رم در کنار 500 گیگابایت هارد دیسک فضای ذخیره سازی این محصول را نشان می دهند. کارت گرافیک اینتلی این اولترابوک هرچند پایینتر از مدلهای قبلی است اما در حد و اندازه یک اولترابوک بسیار مناسب است.

نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن HD و قابلیت لمسی یکی از جذابیت های این اولترابوک خوش قیمت است که می توانید برای کار دستگاه از آن استفاده کنید. هرچند این لمسی بودن نمایشگر باعث ایجاد لکه و اثر انگشت بر روی شیشه آن می شود اما تمیز کردن آن کار چندان سختی نیست.

باتری این اولترابوک 4 سلولی است و می تواند چندین ساعت تضمین کارکرد را به شما بدهد. توجه داشته باشید در این دستگاه خبری از درایو اپتیکال نیست و مجبور به تهیه درایو اکسترنال برای آن هستید.

 

قیمت در حدود 1.850.000 تومان با دو سال گارانتی یکپارچه ایسوس

 

HP Pavilion n240se

n240 یک لپ تاپ مالتی مدیا میان رده رو به بالا محسوب می شود و دیزاین مناسبی هم دارد هرچند بدنه آن تمام پلاستیکی است اما کیفیت ساخت بالا بوده و جزو لپ تاپ های خوش قیافه محسوب می گردد. این لپ تاپ که پردازنده ی Core i5 4200U دارد و دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 750 گیگابایت هارد دیسک است. کارت گرافیک قدرتمند GeForce GT 740M آن را از همرده های خود متمایز می سازد و به آن قدرت پردازش گرافیکی بالایی می دهد.

نمایشگر این مدل نیز همانند اکثر لپ تاپ های روز بازار 15.6 اینچی HD است و امتیاز ویژه ای در آن مشاهده نمی شود. درایو DVD رایتر نیز طبق انتظار وجود دارد و در کنار باقی مشخصات دو پورت USB 3.0 و باتری 4 سلولی را باید به آن اضافه کرد.

 

قیمت در حدود 1.960.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

 

DELL Inspiron 15R-5537

نوبت به دل و این برند قدیمی می رسد! این مدل دارای پردازنده Intel Core i5 4200U نسل چهارم اینتل است و بوسیله 6 گیگابایت حافظه رم DDR3 و هارد دیسک 1 ترابایتی همراهی می شود. کارت گرافیک AMD Radeon HD 8670M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی نیز تعبیه شده است تا یکی از لپ تاپ های بسیار خوب در رده مالتی مدیا باشد. باتری 6 سلولی آن در مدلی با کانفیگ بالاتر و در بررسی تخصصی ما بسیار عالی جواب داده است و در این مدل نیز همین انتظار می رود. نمایشگر نیز همانند مدل های دیگر 15.6 اینچی با رزولوشن HD است و از نوع پانل TFT TN می باشد. کیفیت صدای خوب و بلند این لپ تاپ به همراه بدنه تلفیقی از آلومینیوم و پلاستیک و همچنین کیبورد و تاچ پد عالی آن را به گزینه ای جدی تبدیل می کند.

 

قیمت در حدود 1.950.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

 

LENOVO IdeaPad Z510

لنوو Z510 یکی از پرفروش ترین ها در بازار ایران است و بسیار خوب توانسته است در میان مشتریان راه خود را باز کند. این مدل پرفروش که مشخصاتی بالاتر از مدل معرفی شده قبلی در کارت گرافیک دارد توسط یک کارت گرافیک مدل GeForce GT 740M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی تولید شده است و یک مالتی مدیای سریع محسوب می شود.

بدنه Z510 بطور ترکیبی از پلاستیک و آلومینیوم برس خورده ساخته شده است و جنس بسیار خوبی دارد. نمایشگر 15.6 اینچی HD این دستگاه روکشی مات دارد و به لطف همین روکش در زیر نور مستقیم بسیار خوب و روشن عمل می کند. بلندگوهای ساخت JBL نیز کیفیت صدای مناسب آن را تضمین می کنند همچنین نور پس زمینه صفحه کلید نیز باعث کارکرد راحت تر در فضاهای تاریک می گردد.

باتری 4 سلولی با ظرفیت 3350 میلی آمپری این لپ تاپ گرچه نسبت به مدل پیشین خود کمتر شده است اما به لطف پردازنده ولتاژ پایین و نسل چهارم اینتلی نتایجی همسان با مدل قبلی و حتی بهتر از آن را رقم می زند.

 

قیمت در حدود 2.170.000 تومان با دو سال گارانتی هماهنگ

 

LENOVO G510

بابت زیاد شدن پیشنهادهای ما از برند لنوو ناراحت نشوید چون واقعاً محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ای در سبد خود دارد! مدل G510 که با پردازنده قدرتمند Core i7 پا به میدان گذاشته است مشخصات بسیار خوبی دارد و یک لپ تاپ نسبتاً رده بالا محسوب می گردد.

پردازنده Intel Core i7 4702MQ که جزو پردازنده های رده بالای موبایلی Core i7 محسوب می شود با سرعت پایه 2.2 گیگاهرتز کار می کند که تا 3.2 گیگاهرتز می تواند بصورت توربو افزایش یابد همچنین حافظه کش 6 مگابایتی این پردازنده می تواند بصورت محسوسی در افزایش سرعت پردازش های جزئی تاثیر داشته باشد.

حافظه رم 8 گیگابایتی به همراه هارد دیسک 1 ترابایتی این لپ تاپ به همراه کارت گرافیک AMD Radeon HD 8570 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی از دیگر مشخصات این دستگاه هستند. همچنین نمایشگر نیز 15.6 اینچ HD بوده و درایو DVD رایتر نیز در نظر گرفته شده است. باتری این دستگاه نیز 6 سلولی با ظرفیت 2200 میلی آمپر است.

 

قیمت در حدود 2.330.000 با دو سال گارانتی هماهنگ

 

ACER Aspire V3-571G

این مدل از خانواده Aspire ایسر هرچند کمی قدیمی شده است اما جزو لپ تاپ های خوش قیمتی است که نمایشگر تمام اچ دی دارد و باعث متمایز شدن آن با دیگر پیشنهادهای قبلی می گردد. پردازنده نسل سومی اینتل Core i7 3632QM با سرعت 2.2 گیگاهرتز کار می کند و در حالت توربو تا 3.2 گیگاهرتز افزایش سرعت دارد همچنین حافظه کش آن 6 مگابایت بوده و 35 وات مصرف برق دارد.

8 گیگابایت حافظه رم به همراه هارددیسک 1 ترابایتی در کنار کارت گرافیک Geforce GT730M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی دیگر مجموعه سخت افزاری این لپ تاپ را تشکیل می دهند. نمایشگر Full HD این لپ تاپ دارای سایز 15.6 اینچ است که تراکم پیکسلی بالاتری را به نسبت پیشنهادهای قبلی به شما ارائه می کند. و در آخر طراحی بسیار زیبای ایسر در این مدل چشم نواز بوده و حس خوشایندی را برای کار با آن فراهم می کند.

 

قیمت در حدود 2.725.000 تومان با دو سال گارانتی سازگار

 

APPLE Macbook Air MD711

مک بوک ایر 11 اینچی سری 2013 اپل اگرچه همان ظاهر قدیمی را دارد اما بسیار جذاب و دلربا است، محصول 11 اینچی اپل با وزن حدود 1 کیلوگرم و ضخامت 17 میلیمتری خود جزو باریکترین و سبک ترین لپ تاپ های دنیا محسوب می گردد. در دل این لپ تاپ یک پردازنده Intel Core i5 نسل چهارم هاسول با سرعت پایه 1.3 گیگاهرتز و در حالت توربو 2 گیگاهرتز قرار داده شده است.حافظه رم این دستگاه 4 گیگابایت بوده و دارای 128 گیگابایت حافظه SSD است که در کنار کارت گرافیک Intel 5000 سخت افزار اصلی آن را تشکیل می دهد. نمایشگر این دستگاه رزولوشن WXGA داشته و بسیار با کیفیت می باشد همچنین باتری 38 وات ساعتی نیز برای تامین نیروی آن به خوبی شارژ باتری 12 ساعته آن را نوید می دهد.

 

قیمت در حدود 3.170.000 تومان بدون گارانتی

 

SONY VAIO Fit svf1532BGX

بالاخره در میان محصولات گران قیمت سونی یک محصول نسبتاً ارزشمند را یافتیم که شایسته جایگیری در لیست ما باشد! این محصول سونی که یک لپ تاپ 15.6 اینچی است دارای پردازنده Intel Core i7 4500U بوده و 8 گیگابایت حافظه رم دارد و هارد دیسک 500 گیگابایتی نیز وظیفه ذخیره سازی اطلاعات در آن را بر عهده دارد.

نمایشگر 15.6 اینچی دارای رزولوشن Full HD و کیفیت تصویری بسیار خوب است که آن را از دیگر رقبای خود متمایز می کند. کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 740M نیز با دو گیگابایت حافظه اختصاصی آن را همراهی می کند و وظیفه پردازش های تصویری را بر عهده دارد.

بر روی این لپ تاپ ویندوز اورجینال 7 نصب شده است که می توانید آن را به ویندوز 8.1 ارتقا دهید. باتری نیز 4 سلولی بوده و دارای ظرفیت 2670 میلی آمپری می باشد.

 

قیمت در حدود 3.660.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

 

GIGABYTE U24T

گیگابایت نیز چند سالی است به تولید لپ تاپ های رده بالا مشغول است و در کنار آن سری U یا اولترابوک های خود را نیز توسعه داده است. آخرین محصول از این خانواده U24T است که در چندین کانفیگ مختلف وارد بازار شده است. مدلی که ما به شما پیشنهاد می کنیم دارای پردازنده Intel Core i7 4500U است و 8 گیگابایت حافظه رم دارد. در کنار آن دارای یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت و یک هارد دیسک 750 گیگابایتی نیز هست.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GT 750M با دو گیگابایت حافظه رم اختصاصی برای اجرای نرم افزارها و بازی های روز با جزئیات نسبتاً بالا آماده است. این اولترابوک دارای نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1600 در 900 پیکسلی است و در مدل معرفی شده ی ما پانل لمسی از آن حذف شده است.

سیستم خنک کنندگی پیشرفته گیگابایت به همراه نور پس زمینه کیبورد و بلندگوها با تکنولوژی دالبی و همچنین ضخامت و وزن کم از دیگر مزیت های آن هستند.

 

قیمت در حدود 4.190.000 تومان با یک سال گارانتی آواژنگ

 

APPLE Macbook Pro ME865

مک بوک پرو 13 اینچی اپل مدل 2013 انتخاب رده گران قیمت ما محسوب می گردد. این لپ تاپ خوش قیافه و زیبا دارای نمایشگر 13 اینچی با تراکم پیکسلی رتینا است و جزو برترین نمایشگرهای لپ تاپ در دنیا به حساب می آید.

پردازنده Core i5 نسل چهارم اینتل با سرعت پایه 2.4 گیگاهرتز و افزایش تا 2.9 گیگاهرتز به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه فلش و کارت گرافیک Intel Iris دیگر مشخصات سخت افزاری آن هستند. باتری 6 سلولی پرظرفیت آن ساعتها شارژدهی را تضمین می نماید. همچنین وجود دو پورت USB 3.0 و دو پورت Thunderbolt 2 از دیگر ویژگی های آن هستند.

 

قیمت در حدود 4.900.000 تومان بدون گارانتی

 

GIGABYTE P25W

این محصول گیگابایت انتخاب ویژه ی ما برای بازیخورها می باشد! P25W بطور بارزی قدرتمند است و حتی این نکته را از روی دیزاین حرفه ای آن می توان فهمید.

پردازنده Intel Core i7 4700MQ با 4 هسته قدرتمند و سرعت 2.4 گیگاهرتز و قابل افزایش تا 3.4 گیگاهرتز در کنار 12 گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک 750 گیگابایتی و SSD با ظرفیت 128 گیگابایت حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. این موارد را با کارت گرافیک حرفه ای Geforce GTX770M ترکیب کنید تا به قدرت بالای آن پی ببرید.

در تست های شهر سخت افزار این لپ تاپ از پس تمامی نرم افزارها و بازی ها برآمد و توانست سربلند آزمایش ها را پشت سر بگذارد. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با روکش مات رزولوشن Full HD داشته و زاویه دید عالی و کیفیت رنگی بی نظیر را ارائه می دهد.

درایو کمبو این دستگاه قابلیت خواندن بلوری را در کنار DVD رایتر به شما عرضه می کند. 4 اسپیکر به همراه یک ساب ووفر کوچک صدای با کیفیت آن را تضمین می نمایند و در آخر باتری 8 سلولی با ظرفیت 5700 میلی آمپری آن نیز وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارند.

 

قیمت در حدود 5.710.000 تومان با یک سال گارانتی آواژنگ

 

SONY VAIO Pro 13 svP1321BPX

آخرین پیشنهاد ما جزو اعلاترین محصولات محسوب می گردد و بطور مشخصی دارای بالاترین کیفیت ساخت در میان لپ تاپ ها و بخصوص اولترابوک های بازار است. سری VAIO Pro 13 از بهترین اولترابوک های بازار است و برای اثبات این ادعا باید بگوییم این اولترابوک 13 اینچی سبکترین لپ تاپ 13 اینچی فعلی دنیا با وزن 1 کیلوگرم محسوب می گردد.

این اولترابوک گران قیمت با پردازنده Intel Core i7 4500U کار می کند و دارای 8 گیگابایت حافظه رم است. 512 گیگابایت هم حافظه SSD دارد و کارت گرافیک اینتلی آن را همراهی می کند. نمایشگر 13.3 اینچی دارای رزولوشن Full HD بوده و لمسی نیز می باشد.

دو پورت USB 3.0 و پشتیبانی از NFC از دیگر مشخصات این اولترابوک هستند باتری نیز 4740 میلی آمپری است و شارژ دهی بالای این اولترابوک را تضمین می کند. این اولترابوک بطور کاملاً واضحی برای افرادی ساخته شده است که به قیمت محصول اهمیت زیادی نمی دهند و تنها فکر داشتن یک دستگاه با کیفیت و سبک با تکنولوژی روز را در سر می پرورانند.

قیمت در حدود 7.700.000 تومان با یک سال گارانتی سریر

منابع: لوتوس، دیجی کالا