روزنامه کره ای ETNews به تازگی با انتشار گزارشی عنوان کرده است که سامسونگ قصد دارد از نسل جدیدی از حافظه های فلش NAND در اسمارت فون آینده خود یعنی Galaxy S6 استفاده کند. این تکنولوژی ذخیره سازی جدید قرار است با نام UFS 2.0 که مخفف عبارت Universal Flash Storage است معرفی شود.

در حالی که UFS می تواند به سرعتی نزدیک به حافظه های SSD برسد قابلیت آن را دارد تا همچون چیپ های eMMC با قیمتی ارزان تولید شود. علاوه بر این با سرعتی 3 برابر سریعتر از این حافظه های eMMC قادر است تا به سرعت باورنکردنی 1.2 گیگابایت بر ثانیه هم دست پیدا کند. UFS 2.0 همچنین با نصف مصرف انرژی حافظه های eMMC 5.0 از خالی شدن و بیش از حد گرم شدن باتری هم جلوگیری می کنند.

اما سامسونگ تنها کمپانی نیست که قصد استفاده از این تکنولوژی جدید را دارد. Xiaomi هم که بعد از سامسونگ و اپل، بزرگترین تولید کننده گوشی ها هوشمند محسوب می شود هم در محصولات آینده خود از این فضاهای ذخیره سازی استفاده می کند.

سامسونگ انتظار دارد که در هفته های آینده تولید انبوه این حافظه ها را آغاز کند. این شرکت همچنین در نظر دارد تا حافظه های SD و microSD موجود در دیگر محصولات خود را هم با UFS ها جایگزین کند.

بنا به گفته مسئولان شرکت سامسونگ:

UFS در سال آینده یک عامل مهم در رونق بازار اسمارت فون های سامسونگ محسوب می شود. با این حال به دلیل نهایی نشدن ویژگی ها و خصوصیات این اسمارت فون های جدید نمی توانیم هیچگونه اطلاعاتی را از آنها منتشر کنیم.