شرکت Corsair از سری جدید رم های DDR4 خود رونمایی کرد. سری Vengeance LPX و همچنین سری Dominator Platinum جزو حافظه های فوق العاده پرسرعت این شرکت هستند که از پهنای باند بیشتر، فرکانس bus بالاتر و توان مصرفی کمتر بهره مند هستند و برای گیمر های حرفه ای و یا برنامه های محاسباتی پیچیده بسیار مناسب هستند.

این سری از محصولات جدید Corsair با مادربرد های Asus ,ASRock ,EVGA ,Gigabyte و MSI کاملاً سازگار بوده و بر پایه پروفایل XMP 2.0 طراحی شده اند (XMP فناوری انحصاری اینتل است که امکان اورکلاک آسان و بی دردسر را توسط نرم افزار مخصوص و یا از طریق بایوس سیستم فراهم میکند). مادربرد های نسل جدید با پلتفرم X99 که از پردازنده های Core i7 و خانواده Haswell-E استفاده می کنند میتوانند با این سری حافظه های رم برای اورکلاک و افزایش ضریب کارآیی مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که میدانید حافظه های رم DDR4 با وجود اینکه توان مصرفی پایین تری دارند اما سرعت پردازشی دو برابر رم های DDR3 است. سرعت یک رم DDR4 2133 بیش از دو برابر بیشتر از یک رم DDR3 1600 است. مزیت دوم رم های DDR4 امکان ساخت ماژول هایی با ظرفیت 16 گیگابیت (تا سال 2015) است در حالیکه رم های DDR3 حداکثر میتوانند 8 گیگابایت ظرفیت داشته باشند. مادربرد های جدید که 8 اسلات رم بر روی خود دارند میتوانند تا مقدار 128 گیگابایت رم DDR4 بر روی خود داشته باشند که رقم بسیار هیجان انگیزی است.

رم های Vengeance LPX

این سری رم های پایه کوتاه مخصوص اورکلاک بوده و از سینک تمام آلومینیومی ساخته شده اند تا حرارت را بهتر به بیرون منتقل کنند. برد 8 لایه نیز به انتقال بهتر حرارت کمک کرده و عملکرد بهتری در زمان اورکلاک فراهم میکند. این سری رم ها در چهار رنگ سفید، آبی، قرمز و مشکی به فروش خواهند رسید تا گیمرهای حرفه ای بتوانند رم های مطابق با رنگ سیستم خود را انتخاب کنند.

حافظه رم DDR4 سری Vengeance LPX از شرکت Corsair

رم های Dominator Platinum

این سری از رم های شرکت Corsair همانند سری DDR3 از طراحی صنعتی بسیار زیبایی بهره میبرند و برای تهویه حرارت به فناوری انحصاری DHX مجهز هستند. در کنار اینها، وجود Corsair Link در گوشه سمت راست، امکان اندازه گیری و مانیتورینگ لحظه ای حرارت ماژول را فراهم میکند. تمام IC های قرار گرفته بر روی Dominator Platinum بصورت دستی نصب میشوند و تنها پس از گذراندن موفقیت آمیز آزمایشات سنگین فنی، چه از نظر کنترل حرارت ایجاد شده و چه از نظر سرعت و کارآیی، آماده فروش میشوند.

حافظه رم DDR4 سری Dominator Platinum از شرکت Corsair

این سری از محصولات کرسیر هر دو از نوع Unbuffered بوده (بر خلاف Registered که از سرعت کمتری برخوردار است) و در ظرفیت های 4 و 8 گیگابایتی به فروش میرسند. برای خرید میتوانید بسته های 8 گیگابایتی (2 ماژول 4 گیگابایتی) یا 16 گیگابیتی (چهار ماژول 4 گیگابایتی) و یا 32 گیگابایتی (چهار ماژول 8 گیگابایتی) و همچنین 64 گیگابایتی (هشت ماژول 8 گیگابایتی) را انتخاب نمایید. این رم ها در سه سرعت 2666 مگاهرتز، 2800 و 3000 مگاهرتز عرضه میشوند. رم های Vengeance LPX و Dominator Platinum دارای گارنتی محدود هستند. خبر دقیقی از قیمت این رم ها در دست نیست اما در اواخر ماه آگوست شاهد ورود آنها به بازار خواهیم بود.

منبع: Techpowerup