پس از عرضه Galaxy S6 و Galaxy S6 edge از سوی سامسونگ، بسیاری این کمپانی را بدلیل بکارگیری باتری نسبتاً ضعیف در پرچمداران خود مورد انتقاد قرار می دادند و خیلی ها از سامسونگ نا امید شدند. اما اکنون مشخص شده که خالی شدن سریع باتری در این دستگاه ها نه حاصل اشتباهات سامسونگ بلکه گوگل است.

کاربرانی در وب سایت رسمی گزارش خطاها و مشکلات اندروید؛ از باگ (ایراد نرم افزاری) بزرگی در اندروید 5 خبر داده اند که باعث می شود پس از آنکه یک اپلیکیشن بسته و کاربر از آن خارج می شود، به شکل غیرضروری ارتباط آن با شبکه و اینترنت به مدت زیادی ادامه یابد که خود باعث اتلاف باتری می شود. در همین حال اندروید 4 چنین مشکلی ندارد و به محض آنکه کاربر از اپلیکشین خارج می شود؛ ارتباط آن با اینترنت نیز خاتمه می یابد.

کاربران زیادی گزارش کرده اند که با اسمارت فون های Xperia Z3 و OnePlus One و اندروید 4.4 از دوام بالای باتری برخوردار بوده اند اما پس از ارتقا به اندروید 5، بکلی دوام باتری افت پیدا کرده است. با وجود این باگ در اندروید 5، اپلیکیشن هایی که از اینترنت استفاده می کنند بلای جان باتری هستند. با این حال اگر به نسخه 5.1 برای رفع این مشکل امیدوار هستید، متاسفانه باید بگوییم که این نسخه نیز از همین باگ رنج می برد.

از آنجایی که حدود یک سال از عرضه اندروید 5 یا Lollipop از سوی گوگل می گذرد و هنوز هم دارای ایرادات جدی است می توان گفت که یک نسخه کامل نیست. خوشبختانه گوگل هنوز هم در حال رفع ایراد های اندروید 5 است و به می توان به ارائه یک بسته بروزرسانی امیدوار بود.

Galaxy S6 و Galaxy S6 edge یکی از بهترین اسمارت فون های روز هستند و اگر این مشکل رفع شود مطمئناً محبوبیتشان از این هم بیشتر می شود اما این مشکل چیزی نیست که بتوان سامسونگ را مقصر آن دانست. در همین حال ظاهراً قابلیت STAMINA Mode سونی؛ این مشکل ذاتی اندروید 5 را پوشش می دهد.

روزجاری گوگل در واکنشی وجود این ایراد در اندروید 5 را پذیرفته است.

منبع: softpedia