هر سال شاهد یک مدل جدید از سری گوشی های Galaxy S سامسونگ بوده ایم. این بار سامسونگ قصد دارد محصول بعدی خود Galaxy S6 را با طرحی تازه به بازار عرضه کند.

اگر این شرکت طبق زمانبندی خود عمل کند این اسمارت فون باید تا شش ماه دیگر یعنی ماه مارس به بازار عرضه شود. اما شایعاتی به گوش میرسد مبنی بر اینکه سامسونگ تصمیم دارد این اسمارت فون را با طراحی و مشخصات فنی متفاوت ارائه کند.

شواهد حاکی است سامسونگ به جای اینکه همان سری قبلی خود را ادامه دهد و فقط امکانات گوشی را بالا ببرد تصمیم دارد اسمارت فون جدید خود را کاملآً از پایه طراحی کند و این پروژه را Project Zero نامگذاری کرده است.

این نامگذاری نشان میدهد که سامسونگ قصد دارد کار بزرگی را به انجام برساند چرا که همیشه از نامگذاری متفاوتی برای تولیدات جدید خود استفاده میکرد مثلاً طراحی Galaxy S5 با عنوان Project K و Galaxy Note 4 را تحت عنوان Project T طراحی و معرفی کرد.

اخبار رسیده از منابع معتبر نشان میدهد سامسونگ هنوز در ابتدای راه پروژه Zero قرار دارد که کمی عجیب به نظر میرسد چرا که اگر واقعاً سامسونگ بخواهد Galaxy S6 را از ابتدا طراحی کند، زمان باقی مانده تا عرضه آن نسبتاً کوتاه خواهد بود. سامسونگ میبایستی در مراحل پایانی کار باشد تا بتواند Galaxy S6 را تا ماه مارس به بازار عدضه کند.

تولید انبوه این محصول قاعدتاً باید از ژانویه 2015 آغاز شود بنابراین برای سامسونگ فرصت چندانی باقی نمانده است. با توجه به این موضوع سه امکان وجود دارد: اول اینکه این گزارش ممکن است اشتباه باشد و سامسونگ این پروژه جدید را در آینده دورتری انجام خواهد داد.

دوم اینکه سامسونگ Galaxy S6 را در ماه مارس عرضه نخواهد کرد کما اینکه سابقاً هم این اتفاق افتاده است. امکان سوم اینکه Project Zero نام پروژه طراحی Samsung Galaxy S7 خواهد بود نه S6.

در روزهای آینده اخبار جدیدتری را در این باره به اطلاع شما خواهیم رساند.