آخرین گزارش ها و شایعات پیرامون LG، حاکی از آن است که باید سال بعد با دیدی متفاوت به LG G5 نگریست، چرا که به احتمال زیاد این کمپانی کره ای فناوری شناسایی عنبیه چشم را به پرچمدار آتی خود می آورد.

ال جی هم اکنون با شرکت Irience  که در حوزه فناوری های بیومتریک (زیست سنجشی) فعالیت دارد در حال همکاری است تا فناوری شناسایی عنبیه را به عنوان یک راهکار امنیتی، به اسمارت فون G5 که برای عرضه در نیمه نخست سال 2016 زمانبندی شده بیاورد.

گفته می شود Irience طراحی ماژول سخت افزاری شناسایی عنبیه را به اتمام رسانده و هم اکنون مشغول بهبود الگوریتم های نرم افزاری برای افزایش شناسایی از فاصله 30 سانتی متری فعلی به 50 سانتی متر است.

ال جی طراحی و قابلیت های متفاوت اسمارت فون هایش را همواره به عنوان تاکتیکی رقابتی بکار گرفته است که بخوبی با سری G طی چند سال اخیر محسوس بوده است. برای نمونه قرار دادن دکمه در پشت دستگاه و حاشیه نمایشگر کم در LG G2 و LG G3؛ از تفاوت های جدی اسمارت فون های ال جی با رقبایش بوده است. با G4، ال جی برخالف دیگر سازندگان،طراحی خود را از بدنه فلزی و شیشه ای به چرم باکیفیت معطوف ساخت. اما اکنون و با G5، ال جی برای مقابله با رقبایی که حسگر اثر انگشت را به کار گرفته اند، سراغ حسگر شناسایی عنبیه می رود که از نظر امنیتی و قابل اطمینان بودن، به مراتب برتر است.

در همین حال موانعی نیز بر سر راه بکارگیری فناوری شناسایی عنبیه وجود خواهد داشت، برای نمونه در محیط کم نور و یا تاریک آیا شناسایی چشم با مشکل مواجه می شود و یا نه همانند حسگر اثر انگشت اپل و سامسونگ بسادگی قابل استفاده خواهد، این ها سوالاتی هستند که فقط در آینده جوابشان مشخص می شود.

شاید جالب باشد که بدانید این اولین تلاش برای بکارگیری فناروی تشخیص عنبیه در موبایل ها نیست. اپل و سامسونگ هر یک برای ارائه این فناوری در محصولاتشان سال ها است که مشغول پژوهش و سرمایه گذاری هستند اما به نظر می رسد تا کنون به نتیجه مطلوبی که بتوان آن را به طور گسترده ارائه کرد دست نیافته باشند. حتی سازندگان آسیایی از جمله ZTE و Fujitsu این فناوری را در قابل برخی محصولات خود ارائه کرده اند. اما هیچکدام نتواسته اند توجه زیادی را جلب کنند. با این حال تلاش از سوی یک کمپانی بزرگ نظیر ال جی در این حوزه می تواند متفاوت باشد و با جایگاه و نفوذی که دارد، رواج چنین فناوری های نوپایی را گسترش بخشد.

منبع: phonearena