مدتی از معرفی رسمی اندروید 5.0 آبنبات چوبی می گذرد و تولیدکنندگان تلفن همراه برنامه خود را برای بروز رسانی اسمارت فون هایشان به اندروید 5 را منتشر کرده اند اما در این مدت خبری از برنامه های دو شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن همراه برای بروز رسانی پرچمدارانشان به اندروید 5 نبود.

اما در روزهای اخیر با یک وعده نیمه رسمی و یک شایعه تاحدودی برنامه های این دو شرکت برای بروز رسانی محصولاتشان مشخص شده است. پس از معرفی رسمی اندروید 5 ابتدا HTC و پس از آن موتورولا و سونی برنامه های خود را جهت بروز رسانی محصولاتشان به اندروید 5 ارائه کردند و حالا با کمی تاخیر دو شرکت بزرگ سامسونگ و الجی نیز به آن ها پیوستند.

وبسایت الجی اروپا به کاربران گوشی G3 در هلند و بلژیک وعده داده است که تا پایان سال جاری میلادی بروز رسانی اندروید 5 را دریافت خواهند کرد. البته بعید به نظر می رسد که الجی بتواند تا این حد سریع پرچمدار خود را به اندروید 5 بروز رسانی کند و این احتمال وجود دارد که ارائه آپدیت اندروید 5 برای G3 به بعد از کریسمس موکول شود.

در ابتدا گفته می شد گلکسی اس 5 سامسونگ در ماه نوامبر آپدیت اندروید 5 را دریافت می کند اما منابعی از سامسونگ قاطعانه اعلام کردند که ارئه آپدیت تا ماه دسامبر به تعویق افتاده است. سامسونگ به تازگی تیزری منتشر کرده است که در آن به ارائه اندروید 5 برای گلکسی نوت 4 اشاره شده است و امیدواریم این بروز رسانی ها به سرعت برای گوشی ها منتشر شوند.

شرکت HTC قول داده است که 90 روز پس از انتشار Source Code، اندروید 5 را برای پرچمدار خود عرضه کند و به این ترتیب ممکن است بروز رسانی اندروید 5 برای اسمارت فون One M8 تا پایان سال جاری میلادی عرضه شود. اما این درحالی است که سونی رسماً اعلام کرده است که آپدیت اندروید 5 را در اوایل سال 2015 برای پرچمداران خود عرضه می کند. به هرحال با توجه به برنامه شرکت های تولیدکننده تمام پرچمداران طی سه ماه آینده اندروید 5 را دریافت خواهند کرد که با توجه به نحوه انتشار نسخه های اندروید تاکنون موفقیت بزرگی محسوب می شود. با این حال کسانی که یک گوشی پرچمدار ندارند باید مدت زمان زیادی برای دریافت اندروید 5 منتظر بمانند و امیدواریم عرضه اندروید 5 با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.