تاکنون زمان عرضه و قیمت ویندوز 10 به صورت رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده است اما به لطف دو وب سایت Newegg  و Hot Hardware، زمان عرضه و قیمت دست کم دو نگارش از جدیدترین سیستم عامل ویندوز را می دانیم.

 

فروشگاه بزرگ اینترنتی Newegg در وب سایت خود پیش خرید نسخه OEM دو نگارش Home و Professional ویندوز 10 را آغاز کرده است. قیمت پیش خرید نگارش Home در این وبسایت 109.99 دلار و قیمت نگارش Professionalا 149.99 دلار تعیین شده است. از آنجایی که قیمت دیگر نگارش های ویندوز در این وب سایت قرار نگرفته ، می توان قیمت به مراتب بیشتری را برای نگارش Ultimate (در صورت وجود) متصور شد.

برای درک بهتر قیمت گذاری ویندوز 10، بهتر است که به قیمت نسخه پیشین ویندوز، 8 برگردیم، در مقایسه با ویندوز 8.1، قیمت این دو نسخه از ویندوز 10، 10 دلار از همان نگارش نسخه پیشین گران تر است. البته با در نظر گرفتن امکان ارتقای رایگان از نسخه های پیشین به ویندوز 10 در یک سال نخست، این مسئله شاید خیلی قابل توجه نباشد.

وب سایت Newegg، زمان عرضه نسخه آتی سیستم عامل ویندوز را 31 ماه آگوست سال میلادی جاری (9 شهریور) اعلام کرده است. با این حال باید منتظر اعلام رسمی قیمت ها و تاریخ عرضه از سوی خود مایکروسافت ماند چرا که ممکن است همه چیز دستخوش تغییر شود.

منبع:wccftech