زمانی علاقه ی عموم برای خریداری نت بوک  netbook یک مرتبه زیاد شد، صبح که از خواب بیدار می شدید یکی از برند ها یک مدل نت بوک جدید به بازار عرضه می کرد. حال اگر به پشت شیشه ی فروشگاه های کامپیوتری نگاه کنید اثری از نت بوکها نیست. نهایت آنها جای خود را به بازار نه چندان پر رونق کروم بوکها دادند. شاید سرنوشت مشابهی در انتظار تبلت ها باشد. بنابر گزارش موسسه ی Gartner بازار تبلت ها اشباع شده است و روند سعودی خریداری تبلت ها به اوج خود رسیده است و از این به بعد این روند نزولی خواهد بود. در همین بین خریداری کامپیوتر های شخصی افزایش داشته است که بدین معناست علاقه ی عموم به داشتن کامپیوتر شخصی دوباره بازگشته است.

 

2e7hmftolwp0nddbimv.png

 

به گفته ی Mikako Kitagawa یکی از آمارگران برجسته ی موسسه ی Gartner توجه خریداران کم کم دوباره به سمت بازار کامپیوتر برگشته است این در حالی است که جذابیت تبلت ها رو به افول میرود.

آمار Gartner بسیار مشابه نتیجه گیری های موسسه ی  IDC می باشد. به گزارش Gartner فروش جهانی کامپیوتر های شخصی به 79.4 میلیون دستگاه در سه ماهه ی سوم سال 2014 رسید که این میزان 0.5 درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

طبق آمار این موسسه شرکت Lenovo با در اختیار داشتن 19.8 درصد از سهم بازار کامپیوتر های شخصی (لپ تاپ/دسکتاپ برند) سردمدار تامیین کنندگان کامپیوتر های شخصی در جهان است، و پس از آن HP با 17.9 درصد، Dell با 12.8، شرکت Acer با 8.6 و Asus با 7.3 درصد به ترتیب رتبه های اول تا پنجم بازار کامپیوتر را دارند.

به گفته ی Gartner برای اولین بار این 5 شرکت توانسته اند مجموعا" دو سوم بازار جهانی کامپیوتر را به خود اختصاص دهند.

 

منبع: MaximumPC