جدیدترین پرچمدار اسمارت فون های سونی که پیشتر به عنوان Xperia Z4 در ژاپن معرفی شده بود، اکنون در قالب +Xperia Z3 راه خود را بسوی بازارهای جهانی در پیش می گیرد. +Xperia Z3 نسبت به Z3 باریک تر شده و افزون بر طراحی، باتری و پردازنده آن نیز تغییر یافته است. با اینکه اسمارت فون جدید سونی ضد آب است، اما خبری از درپوش درگاه USB نیست!

 

Xperia Z3+‎ باریک تر از پرچمدار پیشین شده و تنها 6.9 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن 144 گرم است. این اسمارت فون نیز دارای همان تاییده IP65/68 نسل پیش از خود است و در برابر گرد غبار و آب تا عمق 3 متری به مدت 30 دقیقه دوام می آورد که البته در عمل بیشتر از این است. یکی از دردسرهای گوشی های ضد آب سونی، نیاز به کنار زدن و بستن درپوش درگاه USB برای شارژ کردن و یا وصل کردن به دستگاه های دیگر بود، اما اکنون سونی این پوشش را بکلی از میان برداشته است.

این بار سونی نه تنها روی دوربین اصلی؛ بلکه روی دوربین جلویی قوی نیز بیشتر از همیشه تمرکز کرده است. دوربین اصلی +Z3ا 20.7 مگاپیکسلی و از سنسور Exmor RS بخوردار است و در نور کم نیز بخوبی لحظات را ثبت می کند. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی و مجهز به سنسور Exmor RS می باشد که بهتر از همیشه می توان سلفی گرفت. نمایشگر 5.2 اینچی TRILUMINOUS این تلفن؛ وضوح 1080p نسل پیشین خود را حفظ کرده است.

 همانطور که انتظار می رفت سونی بهترین پردازنده ساخت کوالکام را به خدمت گرفته است. اسنپ دراگون 810 پردازنده ای 64 بیتی و هشت هسته ای می باشد که 3 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Adreno 430 آن را همراهی می کنند. به منظور باریک تر ساختن +Z3، سونی باتری کم ظرفیت تری را بکار برده که از 3100 میلی آمپر در Z3 به 2900 میلی آمپر رسیده است، اما باتوجه به بهره وری بالای اسنپ دراگون 810 در زمینه مصرف انرژی، می توان به دوام بیشتر آن خوش بین بود. خود سونی دوام باتری این اسمارت فون را 2 روز اعلام کرده است. به لطف فناوری شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 2.0، با بکار گیری شارژرهای مخصوص می توان باتری را ظرف 45 دقیقه کاملاً شارژ کرد.

 +Xperia Z3 از ژوئن 2015 در بازارهای جهانی در دسترس خواهد بود.