در این مقاله به روز باش به معرفی بهترین پاورهای سال 2014 پرداخته است، محصولاتی از شرکت های SilverStone، Be Quite، EVGA، Corsair، Cougar، Thermaltake، CoolerMaster و Seasonic  تا پایان همراه ما باشید.

http://www.avgjoeguide.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/GameXStream-PSU.jpg

 

EVGA

این کمپانی آمریکایی جدیدترین پاورهای خود را با عنوان اصلی Supernova معرفی کرده است؛ این محصولات که با عناوین 1600W G2، 1600W T2 و 1600W P2 شناخته می شوند، همانطور که از نامشان پیداست دارای توان مصرفی معادل 1600 وات و یک کابل 12v نیز می باشند.

به گفته EVGA تنها تفاوت این محصولات در استاندارد به کار رفته به هنگام تولید آنهاست؛ Supernova 1600 G2، Supernova 1600 T2 و Supernova 1600 P2 به ترتیب از استانداردهای Gold+80، Titanium+80 و platinum+80 بهره می برند و گفته شده است برای عرضه بهترین کارایی و جلب رضایت کاربران کاملا ماژولار طراحی شده اند.

گذشته از کیفیت بالای این دسته از پاورها، کمپانی تولید کننده مدار کوچکی نیز برای آنها در نظر گرفته است تا محصولات خود را در مقابل ولتاژ اضافی محافظت و طول عمر آنها را به شکلی قابل توجه افزایش دهد.

http://www.hardwarecanucks.com/wp-content/uploads/EVGA-NEX-4.jpg

 

SilverStone

این کمپانی که معمولا منبع تغذیه هایی با توان 450 وات را به تولید می رساند، امسال رقیب سرسختی برای تولید کنندگان پاورهای 600 واتی محسوب می شد چرا که با رونمایی از جدیدترین محصول خود نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرد.

این محصول که به گفته SilverStone به زودی روانه بازار خواهد شد، با عنوان SFX معرفی شده است؛ SFX برطبق استاندارد 80+ Gold به تولید رسیده است، توان تامین نیروی لازم برای دو حتی کارت گرافیکی پرمصرف   Titan Z را داشته و با ابعاد کوچکی که دارد برای کاربران HTPC ها و کاربرانی که از کیس های کوچک استفاده می کنند کاملا مناسب به نظر می رسد.

گذشته از قدرت بالا، این پاور 100% ماژولار طراحی شده است و همچون دیگر محصولات موجود در بازار، از مکانیزم های خاصی نیز بهره می برد تا در کنار افزایش کارایی، طول عمر این محصول را افزایش دهد. 

! Be Quite

جدیدترین محصولات این شرکت خوش نام دو پاور با اسامی Straight Power 10 و Straight Power 10 CM هستند.شاید تنها تفاوت این دو محصول را بتوان در واژه CM مخفف عبارت Cable Managment یا همان مدیریت کابل ها دانست.این نکته را هم اشاره کنم که محصولات معرفی شده همگی از فن 135 میلی متری برخوردار هستند.Straight Power 10 دارای توان مصرفی بین 400-700 وات و دیگر محصول ارائه شده دارای توانی معادل 500 -800 وات می باشند و هر دو از استاندارد 80+Gold بهره می برند و تنها برای سیستم هایی با یک گرافیک مناسب می باشند.گذشته از توان به نسبت بالای این محصولات در تامین انرژی مورد نیاز یک سیستم تقریبا حرفه ای، !Be Quite از سه ریل 12 ولتی برای این پاورها بهره برده و دارای تنها یک کانکتور 24 پین ATX و 4 کانکتور 8 پین PCI و همچنین تعدادی رابط ساتا و مولکس می باشد و این امکان را در اختیار کاربر خود قرار می دهد تا علاوه بر افزایش کارایی، در مصرف برق نیز صرفه جویی کند.این دو پاور به همراه 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند.http://content.hwigroup.net/images/products/xl/197115.jpg

 

Cougar

Cougar نامی که در صنعت کیس و پاور به وفور شنیده می شود،محصولات این کمپانی نام آشنا که با عنوان اصلی GXD معرفی شده اند، در دو مدل مختلف به ترتیب با 800 و 1050 وات به تولید رسیده اند و برخلاف دیگر محصولات عرضه شده از استاندارد 80+ Bronze بهره می برند.

نکته حائز اهمیت این دو محصول وجود برنامه ای خاص برای تنظیم ولتاژ(کاهش یا افزایش ولتاژ در شرایط خاص)،تنظیم عمل کرد فن ها و همچنین دمای مانیتور می باشد.

به گفته تولید کننده، پاور 1050 واتی برای سیستم های حرفه ای با 3 کارت گرافیکی و دیگر محصول ذکر شده با توانی معادل 800 وات برای سیستم هایی با 2کارت ویدیویی تهیه شده اند و قطعا با کیفیت و امکانات خاص آن ها، رضایت کاربران خود را جلب خواهند کرد.

 

Thermaltake

این پاور که موسوم به Thoughpower Titanium 1500W می باشد، همانطور که از نامش پیداست از استاندارد 80+ Titanium بهره می برد و با استفاده از قطعات با کیفیت ژاپنی تولید شده است.

این محصول از  یک ریل 12 ولتی برای تامین برق قطعات سیستم استفاده می کند و دارای تنها یک فن 140 میلی متری است.

شاید یکی از قابل توجه ترین ویژگی این پاور قدرتمند وجود کابل های از پیش نصب شده برروی محصول است که کار را برای کاربران راحت کرده است.

 

Corsair

جدید ترین سری از پاورهای Corsair که Hxi نام گرفته اند، دارای کابل های ماژولار و اجزای با کیفیت ژاپنی می باشند و از استاندارد  80+ Platinum و همچنین  مود خاصی با عنوان  Zero RPM  برای تک فن 140 میلی متری خود بهره می برند.

این مود که در واقع عملکرد فن ها را کنترل می کند، در توان های پائین سرعت فن را کاهش و یا حتی آن را از حرکت باز نگه می دارد تا صدای تولیدی را کاهش و در مقابل بهره وری را افزایش دهد.

سری محصولات Hxi در سه نوع 750، 850 و 1000 واتی به تولید رسده اند و به همراه 7!! سال گارانتی معتبر شرکت Corsair در آگوست امسال عرضه شده است، و با قیمت های بالای 150 دلار به فروش می رسد.

 

Seasonic

این کمپانی امسال خلاقیتی در تولید محصولات جدید از خود نشان نداده و محصولات گذشته خود را با طراحی و امکانات نوین ارائه کرده است.

این محصولات که با عنوان سری X  شناخته می شوند از دو استاندارد Gold/Titanium+80 بهره می برند و کاملا ماژولار طراحی شده اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، Seasonic دیواره های این محصولات را برای تهویه مناسب هوا به شکل کندو عسل طراحی کرده و از فن های هیبریدی که کاملا بی صدا هستند در سیستم خنک کنندگی این محصول بهره برده است.

این کمپانی هم چنین نمونه ای از این محصولات را بدون فن ! به تولید رسانده است؛ البته خنک کننده در نظر گرفته شده برای این محصول از نوع Passive است و گفته شده است که به خوبی گرمای تولید شده را دفع می کند؛ البته از نظر بنده وجود خنک کننده Active می تواند به خنک کردن پاور کمک بیشتری کرده و در نهایت باعث افزایش کارایی آن شود.

 

CoolerMaster

این شرکت، برنامه ای خاص برای محصول جدید خود در نظر گرفته است که حتی می توان با استفاده از بلوتوث، تنظیمات آن را از طریق تبلت و یا اسمارت فون تغییر داد!!

این برنامه که با هر دو سیستم عامل Andriod و iOS سازگار است این امکان را در اختیار کاربر خود قرار می دهد تا عملکرد، مصرف انرژی، دما و همچنین سرعت چرخش فن ها را تحت نظر گرفته و آنها را کنترل کند؛ همچنین این برنامه میزان مصرف برق سیستم را محاسبه کرده و در اختیار کاربر خود قرار میدهد.

گذشته از این موضوع، این پاور که با عنوان Digital 1200 معرفی شده است، از استاندارد Titanium+80 بهره می برد و در کنار کابل های کاملا ماژولار و همچنین توان بالای 1200 وات، برای نصب در سیستم های حرفه ای مناسب به نظر می رسد.

در آخر:

همه این محصولات که اطلاعاتی چند از آنها را در اختیار شما قرار دادیم به نوبه خود، به خوبی طراحی و تولید شده اند و ویژگی های خاص خود را دارند بنابراین شاید نتوان بهترین آنها را انتخاب کرد ولی از نظر قدرت و همچنین امکانات Digital 1200 منتخب ما به عنوان یکی از برترین پاورهای سال 2014 است.