از زمان ارائه اندروید تا به امروز میلیون ها نرم افزار برای این سیستم عامل محبوب عرضه شده است. در ادامه به معرفی بهترین و کاربردی ترین آنها خواهیم پرداخت.

http://www.freemake.com/blog/wp-content/uploads/2013/08/best-android-apps.jpg

۱- ZAPYA (دانلود اندروید) (دانلود ویندوز)

zapyazapya

بدون شک انتقال فایل بین گوشیها و دیگر دستگاه ها یکی از مهمترین کاربرد های این دستگاه هاست. اما روش های مرسوم که از طریق بلوتوث فایلها را منتقل می کنند سرعت زیادی نداشته و ارتباط پایداری را نیز برقرار نمی کند. همچنین با استفاده از بلوتوث یا روشهای دیگر نمی توان نرم افزار های نصب شده یا فایلهای اصلی نرم افزار را انتقال داد. نرم افزار ZAPYA نرم افزاریست که می تواند با سرعت بسیار بالا اتصال دو دستگاه را برقرار کرده و قابلیت انتقال تمامی فایها و حتی برنامه های نصب شده را نیز دارد. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توان چندین دستگاه مانند اندروید، ویندوز و حتی iOS را به هم متصل کرده و فایلها و برنامه ها را به اشتراک گذاشت.

۲- EVERNOTE (دانلود)

Evernote-5 Evernote

با بیش از ۵۰ میلیون مشترک EVERNOTE یکی از بهترین نرم افزارهای نت برداری و ثبت یادداشت ها وکارهای روزانه است. همچنین این نرم افزار قابلیت تبدیل صدا به متن است که البته فعلا از گفتارهای فارسی پشتیبانی نمی کند. این نرم افزار با در اختیار گذاشتن ۶۰ مگابایت فضا بر روی اینترنت این امکان را به کاربر می دهد که نوشته های خود را هرجا که به اینترنت دسترسی دارد مشاهده و ویرایش کند.

۳-ES FILE EXPLORER (دانلود)

es

اگرچه تمامی دستگاه های اندرویدی مجهز به مرورگر فایل هستند اما نرم افزار پش فرض اندروید قابلیت چندانی برای مرور پرونده ها در اختیار نمی گذارد. ES FILE EXPLORER نه تنها با رابط کاربری قوی مرور فایها را ساده تر می کند بلکه از اکثر فایلها مانند قایل های RAR و ZIP نیز پشتیبانی کرده و قابلیت فشرده سازی و باز کردن این فایلها را نیز دارد. همچنین این نرم افزار می تواند مدیریت دانلود ها را نیز به نحو مطلوبی در دست بگیرد.

۴- INNO READER (دانلود)

inno

اگر اخبار و وقایع روز را از طریق فیدها دنبال می کنید این نرم افزار یکی از بهترین خوانندگان فید(FEED READER) موجود است.این نرم افزار قابلیت اتصال از طریق گوگل و فیسبوک را نیز دارد و از تمامی فرمت های فیدها پشتیبانی می کند.

۵- LockerPro Lockscreen (دانلود)

lock

این نرم افزار هوشمندترین لاک اسکرین موجود برای سیستم عامل اندروید است. شما با استفاده از این لاک اسکرین می توانید بدون باز کردن قفل گوشی یا تبلت اندرویدی خود اطلاعیه ها مانند: تماس های دریافتی، پیامک ها، ایمیل ها و … را مشاهده کنید. ظاهر نرم افزار و محیط کاربری آن بسیار زیبا و کارپسند طراحی شده است و شما می توانید به آسانی و با سبک های مختلف آن را مدیریت کنید. در ضمن قادر خواهید بود میانبرهای مختلفی برای دسترسی به بخش های گوناگون گوشی قرار دهید.

۶-ANDROID LOST (دانلود)

AndroidLost LocationAndroid-Lost-app

اندروید لاست بدون شک یکی از بهترین برنامه های موجود برای ردیابی و یافتن گوشی گم شده یا دزدیده شده است. با استفاده از این نرم افزار دیگر نگران دزدیده شدن یا مفقود شدن گوشی خود نباشید. برای استفاده از این نرم افزار به یک حساب گوگل نیاز دارید که از طریق آن در سایت ANDROIDLOST  ثبت نام کنید. با نصب این نرم افزار اگر گوشی خود را گم کردید با فرستادن یک SMS به گوشی خود به طور خودکار موقعیت فعلی را توسط SMS دریافت می کنید. این نرم افزار امکانات فراوانی دارد. به طور مثال می توانید اطلاعات خود را با فرستادن SMS پاک کنید یا صدا و تصویر اطراف گوشی را ضبط کنید. همچنین می توانید نرم افزار را مخفی کنید که در مواقع دزدیده شدن نرم افزار قابل پاک شدن نباشد. در صورت عوض شدن سیم کارت نیز شماره سیم کارت جدید برایتان ارسال خواهد شد.

۷- MAIL DROID (دانلود)

maildroid

MAILDROID یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت ایمیل است. این نرم افزار قابلیت اتصال به تمامی سرویس های موجود مانند یاهو، گوگل و… را دارد. همچنین با استفاده از تنظیمات POP3 و IMAP می توان به تمامی سرویس دهنده های ایمیل وصل شد و تمامی ایمیلهای مختلف یا یکجا چک کرد.

۸- Scanbot | PDF Scanner (دانلود)

scanscan2

اگرچه اسکنرها هنوز برای کارهای حرفه ای استفاده فراوان دارند اما همیشه یک اسکنر کنار دستتان نخواهد بود! گرفتن عکس از تصویر مورد نظر نیز معمولا کیفیت خوبی ارائه نمی دهد. با استفاده از SCANBOT میتوانید تصویر قابل قبولی از سند مورد نظر تهیه کنید. این نرم افزار با استفاده از سیستم پردازش تصاویر عکس گرفته شده را ویرایش کرده، کناره های آنرا حذف می کند و تصویر قابل قبولی از نوشته یا عکس ارائه می دهد.

۹-TASKER (دانلود)

tasker

TASKER یکی از محبوب ترینهای اندروید است. فرض کنید می خواهید ۱۰ صبح گوشی به حالت سایلنت برود، یک پیغام نمایش دهد، ساعت ۱۲ از سایلنت خارج شود و نور صفحه را زیاد کند. یا تماس های شما را ضبط کند، اگر هدفون وصل شد برنامه پخش موسیقی را اجرا کند و…. حتی می توانید مانند ANDOID LOST گوشی خود را از طریق SMS ردیابی کنید و هزاران عملیات دیگر که می توانید با استفاده از این نرم افزار اجرا کنید.

۱۰-CLEAN MASTER (دانلود)

Clean Master

اگر پس از مدتی کار با گوشی اندرویدی خود حس می کنید گوشی کند شده و برنامه ها روان اجرا نمی شوند CLEAN MASTER چاره کار است!. نرم افزار محیط کابر پسندی دارد و با یکبار اجرا تنظیمات مورد نظر شما را ذخیره کرده و یک آیکون تمیزکاری سریع روی صفحه قرار می دهد که در عرض چند ثانیه سرعت دستگاه را به شدت بهبود می بخشد.

منبع:LOTUS